مدیرکل هواشناسی استان سمنان با پیش بینی وزش باد‌های شدید، هشدار زرد هواشناسی در این استان اعلام کرد.
کد خبر: ۹۹۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱ 04 September 2021
 

به گزارش تابناک سمنان ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش یابی، با فعالیت امواج ناپایدار و ورود سامانه بارشی به استان سمنان، وقوع رگبارو رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و گرد و خاک، کاهش دید افقی، و احتمال تگرگ، پیش بینی می‌شود.

او افزود: منطقه اثر فعالیت این سامانه جوی در ارتفاعات و نواحی شمالی با احتمال رگبار پراکنده و رعد و برق، در غالب نقاط به ویژه نواحی شمالی و مرکزی وزش باد نسبتا شدید تا شدید همراه است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا یکشنبه چهاردهم شهریور ادامه دارد افزود: اثر مخاطره این سامانه امکان آبگرفتگی و جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها به دلیل رگباری بودن بارشها، احتمال خسارات ناشی از باد خواهد بود.

لایروبی جویها، آبرا‌ها و مسیلها، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، پرهیز ازکوهنوردی و صعود به ارتفاعات پرهیز از تردد و توقف در زیردرختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت، پرهیز از روشن کردن آتش در مزارع و مراتع و جنگل‌ها و یا در صورت نیاز اطمینان از خاموش شدن کامل مهمترین توصیه‌های هواشناسی در زمان هشدار زرد است
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
 
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار