کد خبر: ۹۹۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹ 04 September 2021
هواوی میت ۵۰

 

به گزارش تابناک سمنان چند روز پیش، مینگ‌چی کو (Ming-Chi Kuo) تحلیلگر مطرح حوزه تکنولوژی گفته بود که سری آیفون ۱۳ اپل ممکن است مجهز به تراشه سفارشی X60 کوالکام برای پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای باشد. اما ظاهراً این فناوری در ابتدا بسیار محدود خواهد بود و تنها در شرایط اضطراری و زمانی که دسترسی به ارتباط اینترنت موبایلی ندارند قابل استفاده خواهد بود.

 

سری میت ۵۰ هواوی احتمالاً سرویس ارسال پیامک از طریق ماهواره ارائه خواهد کرد

 

پشتیبانی سری آیفون ۱۳ از ارتباطات ماهواره‌ای، در ابتدا به صورت پیام‌های متنی خواهد بود و صرفاً‌ برای گزارش موارد اضطراری مانند غرق شدن قایق، سانحه هوایی، آتش‌سوزی و مواردی از این‌دست کاربرد خواهد داشت. این قابلیت که “Emergency Message via Satellite” نام دارد قرار است به‌صورت یکپارچه با اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی مانند iMessage و SMS ارائه شود.

امروز یک افشاگر مطرح فاش کرده است سری آیفون ۱۳ تنها هندست‌هایی نخواهند بود که از ارتباطات ماهواره‌ای پشتیبانی خواهند کرد، بلکه سری میت ۵۰ هواوی هم از این فناوری پشتیبانی خواهد کرد. به گفته این منبع، قابلیت مذکور به کاربران اجازه خواهد داد تا با استفاده از سرویس پیام‌های کوتاه ماهواره بیدو (Beidou)، حتی در زمانیکه ارتباط اینترنتی در دسترس نیست، با دیگران ارتباط برقرار کنند.

همانطور که می‌دانید، سری میت هواوی به‌عنوان دومین سری پرچمدار این شرکت شناخته می‌شود و معمولاً مجهز به فناوری‌های بسیار خوبی هستند. هواوی امسال به‌خاطر تحریم‌های آمریکا، که این شرکت را از دسترسی به تراشه‌های رده‌بالا باز ‌داشته است، و همچنین شیوع ویروس کرونا مجبور به عقب انداختن تاریخ معرفی دستگاه‌های جدید خود شده است. گوشی‌های پرچمدار سری P50 این شرکت که قرار بود در سه ماهه اول امسال معرفی شوند، به تعویق افتاد و مدل P50 پرو آن در اوایل ماه آگوست رونمایی شد و انتظار می‌رود مدل استاندارد P50 هم در ماه سپتامبر معرفی شود.

 

هواوی

 

سری میت ۵۰ هم ب احتمال زیاد در نیمه نخست سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد و کاربران این شانس را خواهند داشت تا  پیام‌های خود در این سری را از طریق ماهواره ارسال و دریافت کنند؛ به‌ویژه اینکه سری P40 هواوی نیز از سال ۲۰۲۰ مجهز به ناوبری بسیار دقیق با استفاده از ماهواره بیدو شده است. این موضوع نشان می‌دهد که هواوی با وجود تحریم‌های آمریکا، همچنان به ابداع و نوآوری پایبند است و کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند خود را رها نکرده است.

انتظار می‌رود گوشی هواوی P50 این ماه با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ و قابلیت پشتیبانی از شبکه 4G معرفی شود. این هندست از سیستم عامل هارمونی او‌اس ۲.۱ پشتیبانی خواهد کرد و به کاربران اجازه بهره‌گیری از ارتباطات بی‌نقص بین دستگاه‌های هواوی با یک آیدی واحد را خواهد داد.

 

سایر شرکت‌های چینی نیز تا پایان سال ۲۰۲۱ گوشی‌هایی با قابلیت پشتیبانی از ماهواره معرفی خواهند کرد

 

افشاگر مذکور همچنین گفته است که سایر شرکت‌های چینی هم ممکن تا آخر امسال هندست‌هایی معرفی کنند که از ارتباطات ماهواره‌ای پشتیبانی خواهند کرد. قابلیت ارسال و دریافت اس‌ام‌اس توسط ماهواره بیدو بخشی از سیستم ناوبری این ماهواره است و در صنایع مختلفی مانند مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها، صنایع برق و حمل و نقل استفاده می‌شود.

این قابلیت به کاربران اجازه خواهد داد تا در شرایطی که هیچ سرویس اینترنتی وجود ندارد با دیگران ارتباط برقرار کنند و در نهایت، باید منتظر روزی باشیم که کاربران قادر به برقراری تماس تلفنی از طریق ماهواره باشند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار