دبیر ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: واکسیناسیون علیه کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه از ١٧۶ هزار دز فراتر رفت.
کد خبر: ۹۹۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۳ 04 September 2021
 
واکسیناسیون شهروندان استان سمنان از ١٧۶ هزار دز فراتر رفت

 

 

به گزارش تابناک سمنان فرشید فریور شامگاه جمعه به رسانه‌ها افزود: روند واکسیناسیون کرونا در استان سمنان این روزها بیشتر با تاکید بر تزریق دز دوم برای شهروندان ادامه یافت. 

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون کرونا در استانها طبق توزیع محموله ها انجام می‌شود، بیان کرد: روند واکسیناسیون مطابق همین موضوع با سرعت کمتری انجام شد و با ورود محموله‌های خوب طی دیروز و امروز به کشور، امید است سرعت واکسیناسیون افزایش یاید. 

دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به فوت ۶ نفر در استان در اثر کرونا طی ۴٨ ساعت گذشته، گفت: ۵٧ بیمار کرونایی طی همین مدت در بیمارستان‌ها بستری شدند و ٢٩٩ مورد مثبت سرپایی نیز در مراکز منتخب و کلینیک‌ها شناسایی شد.

وی یادآور شد: کرونا در استان سمنان همچنان روند صعودی دارد ولی طبق آمارها شیب روند صعودی کرونا در خیز پنجم در استان ملایم شده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تاکید کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در اجتماعات و تجمع‌ها و استفاده از ماسک به شیوه صحیح، توصیه‌های جدی برای مقابله با کرونا در جامعه است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۶۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۰۹ هزار و ۵۴۹ نفر رسید.

از دیروز تا امروز ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۷ هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که ۴ هزار و ۶۱ نفر از آنها بستری شدند. بدین ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۳ هزار و ۱۳۳ نفر رسید.

تاکنون ۴ میلیون ۳۰۲ هزار و ۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. این در حالی است که ۷ هزار و ۷۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت هستند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار