نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: دولت سیزدهم با فعالیت و کار عملیاتی خود بی‌اعتمادی را که به گفته رهبری در بین مردم ایجادشده، ترمیم کند.
کد خبر: ۹۹۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷ 03 September 2021

امام جمعه سمنان: دولت سیزدهم با کار عملیاتی بی‌اعتمادی‌ها را ترمیم کند

 

به گزارش  تابناک سمنان حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: رهبری در دیدار با هیات دولت سیزدهم اشاره به مقداری بی‌اعتمادی مردم به نظام داشتند که باید علت‌یابی شود.

وی ادامه داد: می دانیم که دشمنان شبانه روزی به دنبال بی‌اعتمادکردن مردم نسبت به نظام هستند، متاسفانه دولتمردان سابق در این بی‌اعتمادسازی مشارکت داشتند.

خطیب جمعه سمنان تاکید کرد: وقتی مردم شاهد تشریفات و تجملات و اشرافی‌گری هستند و می‌بینند که عده‌ای به فکر معیشت و کسب و کار مردم نیستند، بی‌اعتماد می شوند به عنوان نمونه در بورس مردم خسارت دیدند و این مساله عیان بود.

وی با بیان اینکه امیدواریم در دولت آیت الله رییسی که پای کار هستند با فعالیت سریع و عملیاتی بی‌اعتمادی مردم برطرف شود، گفت: راه حل رفع بی‌اعتمادی مردم را رهبری یکی بودن حرف و عمل مسوولان دانستند، تا امید و اعتماد بین مردم ترمیم شود و شاهد این ناهنجاری نباشیم، زیرا مردم با جان و دل پای نظام و وسط میدان هستند.

مطیعی با اشاره به اینکه انقلابی گری و عقلانیت به گفته رهبری در هم تنیده است، ادامه داد: هر کدام از این دو اصل بدون دیگری به هرج و مرج کشیده می شود، عقلانیت و انقلابی گری هر کدام به تنهایی وجود داشته باشد باعث خسارت می شود.

وی اضافه کرد: اگر عقلانیت بدون انقلابی گری و درد انقلاب و نظام در پیش گرفته شود، به سازش‌کاری و کدخداگری می انجامد که در سالهای اخیر شاهد آن بودیم.

خطیب جمعه سمنان تاکید کرد: اگر وضعیت خود را بشناسیم، راهکارها را بسنجیم و فعالیت لازم را داشته باشیم تا تحول و انقلابی‌گری را اعمال کنیم، این مساله عین عقلانیت است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه در انتخاب مسوولان از استانداران تا فرمانداران و شهرداران حتما باید حجت شرعی وجود داشته باشد، افزود: انتخاب شهردار در سمنان از سوی شورای اسلامی شهر نیز باید با حجت شرعی باشد، باید توجه داشت که در سمنان مردم دغدغه مند هستند و رای دادند تا مشکلات برطرف شود، باید بینکم و بین‌الله و با حجت شرعی شهردار انتخاب شود.

وی اظهار امیدواری کرد: شهردار در سمنان به سرعت انتخاب شود تا مسایل و مشکلات مردم بر زمین نماند و نباید در مساله انتخاب شهردار از کلان شهری مانند تهران عقب بمانیم.

وی یادآور شد: مسوولیت ها باید به افراد شایسته سپرده شود تا امور پیش برود، مردم انتظار ندارند اموری که در سالها خراب شده چندروزه اصلاح شود.

امام جمعه سمنان، به فرار مفتضحانه آمریکا از افغانستان اشاره و اضافه کرد: آمریکا از سال ٢٠٠١ به بهانه حوادث ١١ سپتامبر و یافتن اسامه بن لادن به افغانستان حمله کرد و در ٢٠ سال گذشته به جز اشغال تخریب، بمباران مجالس عزا و سرور مردم، بیوه شدن زنها و آوارگی‌، برای مردم افغانستان چیزی باقی نگذاشتند.

مطیعی با بیان اینکه جنایات آمریکا طی ٢٠ سال در افغانستان به زودی ترمیم نمی شود، گفت: ٢ هزار و ٣٠٠ آمریکایی در افغانستان کشته شدند و آمریکا با هزینه کردن ٢ تریلیون و ۲۶۰ میلیارد دلار به اهداف اولش یعنی سیطره به روابط چین، روسیه و ایران نرسید.

وی با اشاره به گفته رهبری درباره حضور آمریکا در افغانستان مبنی بر اینکه به جز تخریب کاری از پیش نبردند، خاطرنشان کرد: کشت موادمخدر نسبت به قبل از حضور آمریکا در افغانستان افزایش چشمگیر داشت و دست آخر آمریکا با سرافکندگی از افغانستان خارج شد.

وی با اشاره به اینکه تحلیلگرانی مانند کسینجر و فوکویاما که منابع مهم تحلیل مسایل دنیا برای خود آمریکایی‌ها هستند، فرار و نه خروج آمریکا از افغانستان را نقطه عطفی در تاریخ دانستند گفت: این واقعیتی است که هر ظالمی در جایی ظلم را برپا دارد، دیر یا زود سزایش را خواهد دید.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: به گفته رهبری ملت بزرگ افغانستان به عنوان ملت همزبان، هم‌فرهنگ و هم‌دین برای ما مهم است و روابط ما با آنها حسنه است، دولت ها در رفت‌وآمد هستند، هر دولتی شئونات را حفظ کند، ایران با آن روابط بین المللی دارد، و البته مرزها هوشمندانه رصد می شود، امیدواریم طالبان رفتار خشونت بار گذشته را کنار گذاشته باشند و چشمی به خاک و آب ایران نداشته باشند.

امام جمعه سمنان  به دهم شهریور روز پدافند هوایی اشاره کرد و گفت: این روز به نام نیروی چهارم فعال ارتش نامگذاری شده است که از آنها قدردانی می کنیم تا در وظایفشان برای حفظ خاک ایران زمین موفق باشند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار