مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی گفت: آزادسازی حریم اطراف کاروانسراهای این شهرستان نقش مهمی در کمک به ثبت جهانی و توسعه گردشگری دارد.
کد خبر: ۹۹۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱ 02 September 2021
 
آزادسازی حریم کاروانسراهای میامی پیش‌نیاز ثبت جهانی آنها است

 

به گزارش تابناک سمنان سید محمدصادق رضویان روز پنجشنبه در بازدید و بررسی موضوعات مرتبط با کاروانسرای تاریخی میاندشت با حضور مسئولان این شهرستان میامی، بیان کرد: ثبت جهانی و توجه به سامان‌دهی کاروانسراها نقش مؤثری در رشد گردشگری این شهرستان دارد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی به پیشنهادهای سرمایه‌گذار بخش خصوصی کاروانسرای میاندشت در خصوص مشارکت در طرح‌های منابع طبیعی و محیط‌زیست، مباحث مربوط به احیا قنات‌های کاروانسرا و رفع آسیب‌های منظری اشاره کرد و خواستار مشارکت مسئولان در رفع برخی مشکلات شد.

رضویان تأکید کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و رفع مشکلات سرمایه‌گذاران از اولویت‌های مهم است.

رحیم عامری، دادستان عمومی و انقلاب میامی نیز به موقعیت قرارگیری کاروانسرا و تأثیر آن در کاهش تصادفات جاده‌ای اشاره و تأکید کرد: بهره‌برداری و احیای کاروانسرای میاندشت نقش مهمی در جذب گردشگر و گاهش تصادفات جاده‌ای دارد.

عباس طاهران‌پور معاون فرماندار میامی نیز با تشریح اهمیت جایگاه گردشگری در این شهرستان، گفت: دستگاه‌های اجرایی این شهرستان آماده هرگونه کمک برای تسهیل امر سرمایه‌گذاری و آماده‌سازی شهرستان برای حضور ارزیابان سازمان بین المللی یونسکو هستند.

کاروانسرای میاندشت در ۴۰ کیلومتری شرق میامی در مسیر جاده میامی به مشهد قرار دارد. میاندشت بزرگ‎ترین مجموعه کاروانسرای ایران شامل سه کاروانسرا صفوی و قاجار است. کاروانسرای غربی مربوط به دوره صفوی و دو کاروانسرا دیگر مربوط به دوره قاجار است.

کاروانسرای میاندشت یکی از ۶ کاروانسرای شاخص استان سمنان است که قرار است در فهرست جهانی ثبت شوند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع:  ایرنا

 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار