همزمان با انتشار خبرها درباره وضعیت پنجشیر که تنها ولایت خارج از کنترل طالبان در افغانستان است، یک رسانه روس از تلفات سنگین طالبان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴ 02 September 2021

تلفات سنگین طالبان در درگیری با نیرو‌های احمد مسعود در پنجشیر

 

 

به گزارش تابناک سمنان خبرگزاری تاس روسیه به نقل از یک «منبع نزدیک به جبهه مقاومت» (در برابر طالبان) گزارش داد، بیش از ۳۰۰ نفر از طالبان طی درگیری‌ها با جبهه مقاومت در ولایت پنجشیر کشته شدند.

این منبع گفت: «درگیری هایی که عصر دیروز پس از تلاش طالبان برای نفوذ به ولایت پنجشیر آغاز شد، منجر به حذف بیش از ۳۰۰ شبه نظامی آنها شد. ده‌ها نفر از تندروها (نیروهای طالبان) به شدت مجروح یا اسیر شدند».

این منبع که خبرگزاری تاس به نام و هویتش اشاره‌ای نکرده است، افزود: «در حال حاضر، خصومت‌ها در ورودی‌های منطقه (ولایت پنجشیر) ادامه دارد. طالبان نتوانستند خط دفاعی را بشکند و آنها باید اکنون عقب‌نشینی کنند».

انتشار این خبر در حالی انجام شده که شب گذشته در خبرهای آمده بود، درگیری‌ها میان نیروهای طالبان و طرفداران احمد مسعود در پنجشیر وارد دومین روز شد و طالبان تایید کرد که تلفاتی به هر دو طرف وارد شده است.

در همین حال، امیرخان متقی، رییس کمیسیون دعوت و ارشاد طالبان، گفته است که گفت‌وگوها با جبهه مقاومت در پنجشیر با شکست روبه‌رو شده و نتیجه‌ای در پی نداشته است.

پیش از این طالبان اعلام کرده بود درخواست‌های احمد مسعود از جمله اینکه گفته پنجشیر باید منطقه امن اعلام گردد و طالبان در امور آن مداخله نکنند، غیرقابل قبول است

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: فارس

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار