مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: اجرای طرح هادی گره‌گشا در مقابله با زمین‌خواری، حفظ محیط‌ زیست و توسعه روستاها براساس ضوابط است.
کد خبر: ۹۹۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸ 01 September 2021



به گزارش تابناک سمنان علیرضا فلاحی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی استان ابراز داشت: اجرای هادی در روستاها کمک می‌کند تا روستاها براساس برنامه، دستورالعمل‌های حفاظت از محیط‌زیست و اراضی ملی توسعه یابد.

وی ادامه داد: برابر قانون برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به تهیه و اجرای طرح هادی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

وی بیان کرد: روستای پرور براساس اعلام مرکز آمار در سال ۱۳۹۵، ۲۱خانوار دارد و برای تهیه طرح هادی در سال ۱۳۹۶ موافقت‌نامه‌ای به درخواست فرمانداری تنظیم شد.

وی یادآور شد: ۳۵ درصد بناهای ساخته شده در روستای پرور نیازمند نوسازی و مرمت هستند، اما ۶۵ درصد خانه‌ها تخریبی است.

وی با اشاره به قرارگیری روستای پرور در محدوده منطقه حفاظت شده پرور، تاکید کرد: ۲ اولویت تهیه طرح هادی در روستای پرور برای کمک به حفظ محیط زیست و بقای حیات وحش در منطقه حفاظت شده پرور درجاسازی بدون توسعه و ساخت و ساز متناسب با موقعیت جغرافیایی شرایط گردشگری منطقه است.

وی یادآور شد: تهیه طرح هادی موجب می‌شود توسعه در روستا پرور براساس برنامه باشد تا به حفظ محیط زیست کمک شود و نبود طرح هادی کمک‌کننده نیست.

فلاحی خاطرنشان کرد: روستای پرور قدمت چندساله دارد و جزو اراضی ملی نیست و تصویب طرح هادی موجب نظم‌بخشی در توسعه این روستا می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار