معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: تاکنون ۳۰ درصد از جمعیت هدف شرق استان سمنان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که این میزان تزریق نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.
کد خبر: ۹۹۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶ 01 September 2021
 


به گزارش  تابناک سمنان  احسان بینش معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه توزیع واکسن در سراسر کشور بر اساس جمعیت انجام می‌شود گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ظرفیت تزریق روزانه پنج هزار دُز واکسن را دارد، اما میزان واکسن تحویلی به ما و سایر دانشگاه‌های سطح کشور حدود یک سوم ظرفیت است.

او به کمبود واکسن در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲ هفته آینده ۶ میلیون دُز واکسن وارد کشور می‌شود و با توزیع آن ادامه واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

بینش از راه اندازی سومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شاهرود طی هفته آینده خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر تزریق نوبت دوم واکسیناسیون در این شهرستان انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: نام افرادی که دُز اول واکسن را دریافت کردند در سامانه ثبت است این شهروندان به تدریج و با توجه به تعداد واکسن موجود از طریق پیامک فراخوان خواهند شد.

او با بیان اینکه شهروندان نباید بدون دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، ادامه داد: طی شبانه روز گذشته ۴۲ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری شدند.

بینش مجموع بیماران بستری کووید۱۹ در شهرستان‌های شاهرود و میامی را ۲۲۶ تن اعلام کرد و افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۵۸ بیمار با علایم مشکوک به مراکز درمانی و اورژانس شاهرود مراجعه کردند.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
 
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار