مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: هنرستان صنایع‌دستی در سمنان به منظور توسعه و رونق شاخه‌های هنری این حوزه راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۹۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰ 01 September 2021
 
 
به گزارش تابناک سمنان حمیدرضا دوست‌محمدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: هنرستان صنایع دستی با هدف ترویج و آموزش صنایع‌دستی در مدرسه توکلی شهر سمنان راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: مدرسه توکلی سمنان جزو آثار باارزش تاریخی است که دارای مالکیت وقفی با وقف فضای آموزشی است و مقرر شد با همکاری این اداره‌کل، ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و آموزش و پرورش استان سمنان راه‌اندازی شود.

دوست‌محمدی به وجود بنا‌های متعدد تاریخی و ظرفیت بالای شهرستان سمنان در زمینه گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: حضور سرمایه‌گذاران برای توسعه گردشگری امری اجتناب‌ناپذیر است.

او گفت: ایجاد پایگاه بافت تاریخی با توجه به اهمیت و غنای بافت تاریخی سمنان به‌عنوان وسیع‌ترین بافت تاریخی استان با غنای بالای فرهنگی از ضروریات بود و خوشبختانه محقق شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اضافه کرد: این پایگاه در دهه ۸۰ نیز برقرار بود، اما به علت تغییر سیاست‌های کلان، فعالیت آن مسکوت ماند.

دوست‌محمدی با اشاره به اینکه با تشکیل کارگروه مهر و میراث دستاورد‌های قابل توجهی در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری حاصل می‌شود، خواستار حمایت سرپرست فرمانداری سمنان از برگزاری این کارگروه‌ها شد.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار