پتانسیل گردشگری بالای قلعه‌های تاریخی سمنان؛
تابناک سمنان: حمیدرضا دوست محمدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از وجود بیش از ۵۰ قلعه تاریخی در استان سمنان خبر داد و گفت: در همین راستا پیشنهاد راه‌اندازی پایگاه قلاع تاریخی در استان ارائه شده است.
کد خبر: ۹۹۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ 31 August 2021

قلعه منصور کوه نماد معماری قلعه‌سازی، بازمانده‌ای از دوره اسماعیلیه -  ایرانگردی و جهانگردی سفرهای پیشاهنگ آناهیتا

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بیان کرد: راه‌اندازی این پایگاه با همکاری معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل و خانه تسنیم دامغان در حال پیگیری است.

حمیدرضا دوست محمدی اظهار داشت: با توجه به رایزنی‌های انجام ‌شده با دفتر امور پایگاه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مقرر شده مطالعاتی در خصوص قلعه‌های تاریخی استان سمنان انجام و گزارش ایجاد پایگاه قلعه‌های تاریخی به وزارتخانه ارسال شود.

دوست محمدی همچنین افزود: با توجه به غنای قلاع تاریخی استان در محدوده شهرستان دامغان، پیشنهاد اداره‌کل مبنی بر راه‌اندازی پایگاه در محدوده این شهرستان است و ایجاد پایگاه قلاع تاریخی در استان به انجام مطالعات در مورد قلعه‌های استان کمک زیادی می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان همچنین بر استفاده از ظرفیت انجمن‌های مردم‌نهاد سراسر استان برای رشد و توسعه گردشگری، ترویج صنایع‌دستی و جلب مشارکت مردمی در مرمت آثار تاریخی تأکید کرد.

دوست محمدی با تأکید بر اینکه مردم باید در مدیریت شهری سهیم شوند، گفت: ایجاد پاتوق‌های صنایع‌دستی و شب‌بازارهای صنایع‌دستی نقش مهمی در جذب گردشگر دارد.

وی همچنین گفت: تعامل با شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط نقش مهمی در حفظ و معرفی جاذبه‌ها و آثار تاریخی دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار