عبدوس خبرداد؛
تابناک سمنان: امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: منطقه حفاظت شده روستای پرور شهرستان مهدیشهر در این استان با جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در این روستا برای بقای حیات وحش حفظ شود.
کد خبر: ۹۹۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ 31 August 2021

پرور گلستانی کوچک در استان سمنان/ نبض زندگی آرام و ایمن می‌زند - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان بیان کرد: منطقه حفاظت شده پرور از دیرباز مامن امن حیات وحش بوده است و ساخت و ساز غیر مجاز تهدیدی برای حیات وحش این منطقه محسوب می‌شود.

امیرعبدوس اظهار داشت: روستای پرور در سال‌های گذشته خالی از سکنه بود و اکنون اجرای طرح هادی و صدور مجوز ساخت و ساز در این منطقه تهدیدی برای محیط‌زیست است و انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات و تصمیم‌گیری لازم به نفع حفظ محیط زیست گرفته شود.

عبدوس ادامه داد: در طول سال تعداد خانوار‌های ساکن در روستا به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد و این موضوع نشان می‌دهد درخواست ساخت و ساز در این منطقه بیشتر برای تفریح است و  نباید اجازه داد برای تفریح برخی افراد، محیط زیست به خطر بیفتد و ضرورت دارد دستگاه قضا در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

وی همچنین افزود تصویب طرح هادی برای روستای پرور به معنای رسمیت شناختن روستا است و این موضوع توقعاتی را برای تامین زیرساخت و زمینه سکونت جمعیت در این منطقه را فراهم می‌کند که این شرایط تهدیدی برای محیط زیست محسوب می‌شود.

 

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار