رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان گفت: در هفت سال گذشته بیش از هر دوره دیگری عملیات مقابله با بیابان در قالب طرح‌های بیابان‌زدایی در این شهرستان اجرا شد.
کد خبر: ۹۹۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹ 31 August 2021
 
 
به گزارش تابناک سمنان  مهدی حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان با بیان اینکه در هفت سال گذشته، بیش از هر دوره دیگری عملیات مقابله با بیابان در قالب طرح‌های بیابان‌زدایی در شهرستان آرادان انجام شد، اظهار کرد: در بالغ بر ۸۵۳ هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان، گیاهان و نهال‌های مقاوم به خشکی از جمله تاغ، قره‌داغ و آتریپلکس کشت شد.

او اضافه کرد: همچنین در سال جاری ۱۸۶ هکتار از اراضی بیابانی شهرستان آرادان با گونه‌های تاغ، آتریپلکس و قره داغ کشت شده است.

او با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی از دغدغه‌های اصلی سازمان جنگل‌ها و کشور و مردم به شمار می‌رود، افزود: با نزولات آسمانی، اجرای طرح‌های آبخیزداری، قرق و مدیریت چرا در سال‌های اخیر، تا حد زیادی شاهد رفع خطر بیابانی شدن اراضی شهرستان آرادان بوده‌ایم که البته تداوم این رویه به وضعیت بارندگی و ادامه طرح‌های یاد شده در سالیان آتی بستگی دارد.

حسینی بیان کرد: اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در قالب کشت نهال‌های مقاوم از گونه‌های قره داغ و آتریپلکس یا اسفناج وحشی باعث تثبیت شن‌های روان در نقاط بیابانی و تقویت پوشش گیاهی شده است.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار