رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان سمنان گفت: سه کتاب «تاریخ ایلخانان و تیموریان در استان سمنان»، «تاریخ تشیع در استان سمنان» و «زنان کارآفرین استان سمنان» با همکاری این بنیاد در دست چاپ است.
کد خبر: ۹۹۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 31 August 2021
 


به گزارش تابناک سمنان حسن شادپور رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان سمنان ابراز داشت: کتاب محله‌های سنتی بافت تاریخی شهر سمنان نوشته «محمد علیان» و «سعید پرسا» امسال با همکاری بنیاد ایران‌شناسی استان سمنان به چاپ رسید.

او افزود: بنیاد ایران‌شناسی استان سمنان در حال حاضر در سه حوزه دانشنامه استان سمنان، بانک اطلاعاتی و قرارداد با مراکز و سازمان‌های مختلف در خصوص چاپ کتاب‌های مختلف فعالیت دارد.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان سمنان گفت: دانشنامه استان سمنان در چندین جلد با موضوع‌های تاریخ، جغرافیا و استان شناسی چاپ می‌شود؛ مطالب این کتاب‌ها استخراج شده و موضوعات تاریخ و جغرافیا در انتظار ویراستاری و چاپ است.

شادپور بیان کرد: بانک اطلاعاتی استان سمنان در زمینه‌های مشاهیر استان، بنا‌ها و آثار تاریخی و کتاب‌های استان در حال جمع‌آوری است.

او افزود: طی قرارداد با آموزش و پرورش، کتاب تاریخ و تمدن استان سمنان برای دانش‌آموزان در مقاطع مختلف چاپ شد.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان سمنان گفت: با همیاری شهرداری سمنان نیز کتاب‌هایی در رابطه با بافت تاریخی این شهر و تولید محتوای تاریخ شفاهی به چاپ رسید.

شادپور ابراز داشت: بنیاد ایران شناسی استان سمنان در زمینه جمع‌آوری منابع و ماخذ استان برای همکاری با پژوهشگران و پایان‌نامه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری با موضوعات مرتبط نیز فعالیت می‌کند.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان سمنان گفت: ۲ همایش ملی «ایران‌شناسی استان‌ها» و «ایران‌شناسی گذشته، حال آینده» به صورت مجازی در مدت شیوع کرونا برگزار شد و برگزاری همایش‌های با موضوع استان سمنان به زمان بهتر شدن شرایط کرونا و امکان برگزاری حضوری معوق شد.
 
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار