کد خبر: ۹۹۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷ 31 August 2021

معضل تزریق ژل و بوتاکس در آرایشگاه ها!

 

به گزارش تابناک سمنان پیرو گزارش واصله در خصوص انجام تزریق ژل در یکی از آرایشگاه های زنانه شهر سمنان، کارشناسان اداره نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه از این  آرایشگاه بازدید و آرایشگر متخلف به مراجع قانونی معرفی شد.

دکتر سعدالدین  مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان  دانشگاه ضمن اعلام این خبر گفت: پوست یکی از ارگان‌های محافظتی بدن است و تمام سلول‌هایی که روی پوست وجود دارد این وظیفه را به صورت زنجیروار انجام می‌دهند؛ چنانچه هر یک از اجزای محافظتی پوست دچار اختلال شود، چه به دلیل ژنتیکی و محیطی و اقلیمی، عملکرد پوست دچار مشکل می‌شود.

مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه ادامه داد: آنچه پوست را متمایز می‌کند، عملکردش به عنوان مرز و دفاع برای اندام‌های داخلی بدن است و باید در برابر بعضی از آزار‌ها در امان باشد، لذا موضوع پوست و زیبایی بسیار برای افراد حائز اهمیت است، اما در مراکز غیرمجاز که فعالیت‌های غیرقانونی صورت می‌گیرد، عوارض جبران ناپذیری به پوست وارد می‌شود.

دکتر سعدالدین گفت: متخصصین پوست کشور آموزش دیدند که اگر عارضه پوستی برای فردی رخ داد چگونه با موضوع برخورد کنند و مسئولیت عملکرد خود را به عهده می‌گیرند و قانون نیز از آن‌ها حمایت می‌کند؛ اما آرایشگران آموزش تخصصی برای انجام فعالیت‌های زیبایی را ندیده‌اند و فاقد صلاحیت علمی و مجوز های قانونی هستند.

وی افزود: انجام مداخلات تخصصی و پزشکی عوارض جبران ناپذیری به همراه دارد که گاهی اوقات منجر به ضایعات غیر قابل جبران می‌شود.

دکتر سعدالدین  مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان  دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تاکید نمود: ما از مردم می‌خواهیم منتظر نباشند دستگاه‌های دولتی بعد از وقوع حادثه وارد عمل شوند، افراد باید برای انجام اقدامات زیبایی پوست باید به متخصص پوست و زیبایی مراجعه کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار