کد خبر: ۹۸۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴ 30 August 2021
کرونا

به گزارش تابناک سمنان تیک تاک، ردیت و فیس بوک در حال مقابله با محتواهای مرتبط با دارویی به نام آیورمکتین (ivermectin) هستند که یک داروی ضد انگل بوده اما در بین کسانی که مخالف زدن واکسن کرونا هستند به‌عنوان داروی کرونا تبلیغ می‌شود. داروی آیورمکتین عموماً برای درمان حیوانات و ضدعفونی کردن مراکز کنترل استفاده می‌شود. تبلیغ از این دارو برای مقابله با ویروس کرونا باعث شده تا سازمان غذا و دارو با انتشار بیانیه‌ای توضیح دهد که چرا نباید افراد برای درمان کرونا از این دارو استفاده کنند.

وب‌سایت رولینگ استون در شبکه تیک تاک ویدیوهایی را پیدا کرده است که بیش از یک میلیون بازدید داشته‌اند و داروی آیورمکتین  را به‌عنوان درمان کرونا با هشتگ‌های ivermectin4covid# و ivermectinworks# تبلیغ کرده‌اند. تیک تاک این ویدیوها را به‌خاطر نقض قوانین این پلتفرم حذف کرده و هشتگ‌های مرتبط با آن را مسدود کرده است. سخنگوی تیک تاک همچنین گفته است که به پاک کردن ویدیوها و هشتگ‌های مرتبط با این موضوع ادامه می‌دهند. هشتگ ivermectin# هنوز به‌طور کامل از روی این شبکه اجتماعی حذف نشده است، چراکه بسیاری از ویدیوهای پربیننده با این هشتگ، مربوط به کارشنان حوزه سلامت می‌شود که سعی دارند با این هشتگ جلوی انتشار اطلاعات نادرست را بگیرند.

این هفته بسیاری از مدیران شبکه‌های ردیت نیز از این پلتفرم خواستند که در برابر انتشار اطلاعات جعلی مرتبط با بیماری کرونا واکنش جدی نشان بدهد و اکانت‌هایی که دست به چنین کاری را می‌زنند مسدود کند.

در واکنش به این درخواست‌ها، استیو هوفمن (Steve Huffman) مدیر اجرایی ردیت، با انتشار مطلبی نوشت: «ردیت فضایی برای بحث‌های آزاد و موثق است. این بحث‌ها شامل گفتگوهایی می‌شود که می‌توانند توافق عمومی درباره موضوعی را به سوال بکشند یا با آن مخالفت کنند.»

 

کرونا

 

این صحبت‌های هافمن را می توان واکنش ردیت در برابر افرادی دانست که دست به انتشار اطلاعات جعلی در رابطه با بیماری کرونا در این پلتفرم می‌زنند و باعث آسیب رسیدن به سلامت عمومی جامعه می‌شوند.

با این‌حال، بسیار از مدیران کانال‌های ردیت صحبت‌های هافمن را مورد انتقاد قرار داده‌اند و گفته‌اند که افرادی که استفاده از داروی مضر آیورمکتین  را برای درمان کرونا تبلیغ می‌کنند همچنان در این پلتفرم حضور دارند. سخنگوی ردیت گفته است که در حال بررسی این موضوع است و اقدامات لازم را اتخاذ خواهند کرد.

در فیس بوک نیز افراد و گروه‌هایی در حال انتشار اخبار جعلی در رابطه با ویروس کرونا هستند و مطالبی را بازنشر می‌کنند که شامل تبلیغ داروی آیورمکتین برای درمان کرونا می‌شوند. فیس بوک مدت‌هاست که به‌خاطر عدم اقدام مناسب در برابر انتشار اطلاعات جعلی مرتبط با بیماری کرونا مورد انتقاد قرار دارد.

سخنگوی فیس بوک گفته است که آن‌ها محتواهایی که تلاش می‌کنند داروی آیورمکتین  را به هر نحوی بفروشند یا بخرند حذف خواهد کرد. او همچنین گفته است که اقدامات مناسبی در برابر گروه‌هایی که سیاست‌های کووید ۱۹ این پلتفرم را نقض می‌کنند اتخاذ خواهند کرد و اجازه تبلیغ این دارو را به‌عنوان درمان کرونا نخواهند داد. با این‌حال، گروهای مخالف زدن واکس کرونا تلاش می‌کنند تا با استفاده از عباراتی مانند “ivm” یا “moo juice” برای تبلیغ آیورمکتین  استفاده کنند.

تیک تاک، ردیت، فیس بوک و سایر پلتفرم‌های اجتماعی کار سختی برای شناسایی اطلاعات جعلی در رابطه با پاندمی کرونا و جلوگیری از انتشار آن‌ها دارند. این شبکه‌های اجتماعی در این مدت سعی کرده‌اند تا سیاست‌های خود را به‌روزرسانی کنند و لینک‌هایی را برای ارجاع به سازمان‌هایی مانند CDC اضافه کنند و همچنین میلیون‌ها پست را از روی پلتفرم‌های خود پاک کنند. اما با ادامه شیوع کرونا، این اطلاعات نادرست همچنان در حال انتشار هستند و باید منتظر بمانیم و ببینیم که در نهایت این موضوع به کجا ختم می‌شود.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار