آشناگر تاکید کرد:
تابناک سمنان: علیرضا آشناگر استاندار سمنان گفت: بنا‌های تاریخی و کهن شهرستان دامغان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و به خوبی به گردشگران معرفی شود.
کد خبر: ۹۸۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵ 29 August 2021
گنبد زنگوله دامغان - سایت گردشگری ایران
 
استاندار سمنان در آیین آغاز برنامه‌های هفته دولت و افتتاح طرح‌های شهرستان دامغان به صورت وبیناری افزود: دامغان شهری کهن، تاریخی، فرهنگی و سرآمد است که می‌تواند جاذبه بسیار خوبی برای حضور گردشگران باشد.
وی اظهار داشت: در این شهرستان، بنا‌های تاریخی منحصر به فرد قرار دارد که بدون شک مورد علاقه بازدیدکنندگان است و باید تلاش شود این آثار فرهنگی به مردم ایران معرفی شود.
علیرضا آشناگر تصریح کرد تقویت معادن جنوب استان با همکاری وزارت دفاع از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان در حال پیگیری است.
آشناگر همچنین بیان کرد: یکی از مشکلات حوزه معادن، خام فروشی است که سبب ورود آسیب‌های زیست محیطی می‌شود و برای فرآوری باید اقدام‌های لازم پیگیری شود چرا که این زنجیره تولید، می‌تواند ثروت آفرینی و ارزش افزوده بالا ایجاد کند.
وی همچنین ادامه داد: حوزه کشاورزی و تولید پسته و فرآوری آن یکی دیگر از ظرفیت‌های دامغان است که با ایجاد ثروت خوب برای مردم، می‌تواند درآمد سرانه را افزایش دهد.
استاندار سمنان همچنین افزود: مشکلات کم آبی می‌تواند چالش برای تولید را بیشتر کند که برای جلوگیری از کاهش منابع آبی، باید استخر‌های ذخیره آب و فناوری‌های نوین در آبیاری را به صورت ویژه مورد توجه قرار داد.
آشناگر به دغدغه‌های حوزه بهداشت و درمان دامغان اشاره کرد و گفت: در شرایط کرونا خدمات خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی سمنان ارائه شده است که از این بابت تقدیر و تشکر می‌کنیم و امیدواریم این شاخص‌های توسعه‌ای حوزه بهداشت و درمان با تلاش بیشتر ارتقا یابد.
استاندار سمنان گفت: برای حل مشکل سالک طرح‌های مبارزه با سالک به صورت جدی پیگیری شود و استفاده بهینه از بیمارستان رضایی نیز یکی دیگر از برنامه‌های حوزه بهداشت و درمان در دامغان است که در پی درخواست نماینده و فرماندار دامغان، ایجاد و تجهیز ۵۰ تخت بیمارستانی در این مرکز درمانی ابلاغ شد.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 
 
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار