قورت دادن قورباغه در دراگائو
مهدی طارمی شب گذشته در حالی موفق شد دروازه آروکا را باز کند که گل او ذهن هواداران به فوتبال در ایران را به سمت بازی با پرتغال و فرصت از دست رفته این بازیکن انداخت.
کد خبر: ۹۸۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳ 29 August 2021

به  گزارش تابناک سمنان مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو شب گذشته سرانجام موفق شد طلسم گلزنی خود در فصل جدید لیگ پرتغال را بشکند و اولین گل خود را وارد دروازه آروکا کرد. او روی یک فرار زیبا از پشت مدافعین، دومین گل اژدها را وارد دروازه حریف کرد.


در حالیکه 34 دقیقه از دیدار شب گذشته سپری شده بود و پورتو با یک گل از میهمان خود پیش افتاده بود، پاس بلند و زیبای لوئیس دیاز با فرار دیدنی مهدی طارمی از قلب خط دفاعی آروکا همراه شد و مهاجم ایرانی پورتو در حالیکه یک مدافع را در کنار خود می دید، با فرناندو کاسترو گلر آروکا در موقعیتی تک به تک قرار گرفت و با یک بغل پای دیدنی و حساب شده، دروازه این تیم را باز کرد.

 


طارمی که هفته گذشته با بدشانسی گلی که وارد دروازه ماریتیمو کرده بود را از دست رفته می دید، این بار با خیال راحت اولین گل فصلش را به ثمر رساند. در دیدار قبلی پورتو و پس از اینکه شوت لوئیس دیاز چند سانتی متر از خط دروازه عبور کرده بود، توسط مدافع ماریتیمو بیرون کشیده شد و طارمی در برگشت دروازه را باز کرد اما سازمان لیگ پرتغال به دلیل عبور توپ نخست از خط دروازه، گل را به نام دیاز ثبت کرد.
اما گل شب گذشته طارمی به آروکا، شباهت زیادی به یکی از بزرگترین حسرت های تاریخ فوتبال ایران داشت. گلی که به محض به ثمر رسیدن آن، ذهن علاقه مندان به فوتبال در ایران را به سمت جام جهانی 2018 روسیه و بازی با پرتغال برد.

 
 

 

 

 

تصاویر مربوط به گل شب گذشته مهدی طارمی به آروکا که با پای غیرتخصصی او از زاویه بسته به ثمر رسید.


ایران رقابت های جام جهانی 2018 را به شکل فوق العاده ای آغاز کرد. آنها پس از پیروزی برابر مراکش، به دیدار با اسپانیا رفتند و با شایستگی و دریافت یک گل، مقابل این تیم قدرتمند تن به شکست دادند. شاگردان کی روش در بازی پایانی نیز عملکرد خوبی برابر پرتغال داشتند و تا آستانه صعود از گروه نیز پیش رفتند.


در حالیکه ایران برای صعود از مرحله گروهی نیازمند کسب پیروزی برابر پرتغال بود، آن بازی در ثانیه های پایانی با تساوی یک – یک دنبال می شد که مهدی طارمی در دقیقه 94 بزرگترین بخت ایران برای صعود به دور بعد را از دست داد و صحنه فرصت سوزی بزرگ این مهاجم بوشهری به یکی از بزرگترین حسرت های فوتبال ایران تبدیل شد.


جایی که ایران آخرین شانس های خود را برای گلزنی امتحان می کرد، یک ارسال از خط دفاعی با تأثیرگذاری آزمون همراه شد. توپ پشت محوطه جریمه به سامان قدوس رسید و شوت این بازیکن پس از برخورد به مدافع پرتغال، جلوی پای مهدی طارمی قرار گرفت. این مهاجم بوشهری در مصافی تک به تک با روی پاتریسیو گلر حریف قرار گرفت اما ضربه اش به زاویه موافق با چند سانتی متر اختلاف به تور کنار دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت تا بزرگترین حسرت فوتبال ایران در آنجا رقم بخورد.

 

 

 

 

تصاویر آشنای بازی ایران و پرتغال و توپی که شاید اگر روی پای راست طارمی می‌افتاد ایران را به مرحله دوم برده بود.


فرصتی که طارمی در دیدار شب گذشته برابر آروکا به گل تبدیل کرد، بی شباهت به فرصت او برابر تیم ملی پرتغال نبود. البته نباید این نکته را فراموش کرد که موقعیتی که این بازیکن برابر پرتغال از دست داد، به مراتب سخت تر از فرصت شب گذشته او بود. طارمی مقابل پرتغال توپی که بلوکه شده بود و به سمت جناح مخالف می رفت را به یکباره صاحب شد اما او شب گذشته چند متری را پا به توپ شد و به درون محوطه جریمه آروکا رفت و در نهایت ضربه اش را به گل تبدیل کرد.


هر چند که باید به این نکته اشاره کرد که گل کردن موقعیت هدر رفته طارمی برابر پرتغال سخت تر از فرصت دیشب او برابر آروکا بود اما این مسئله نیز باعث نشد تا هواداران فوتبال در ایران با گل شدن توپ طارمی در بازی شب گذشته، به یاد جدال با پرتغال نیفتند تا دوباره حسرت موقعیت از دست رفته طارمی را بخورند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار