امام جمعه رویان:
امام جمعه رویان گفت: انتظار از مسئولان دولت سیزدهم این است که در تمام سطوح از صدر تا ذیل نماد مسئولیت و البته انتقاد پذیری در سطح جامعه باشند.
کد خبر: ۹۸۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹ 27 August 2021

دولت سیزدهم نماد مسئولیت پذیری باشد/ ضرورت نقدپذیری دولتمردان

 

به گزارش تابناک سمنان حجت‌الاسلام عباس معصومی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه شهریور ماه ۱۴۰۰ به میزبانی مسجد جامع رویان با اشاره به روی کار آمدن دولت سیزدهم بیان کرد: رأی اعتماد به دولت اولاً نماد وفاق و همدلی بین مجلس و دولت جدید است که امید را در دل مردم زنده می‌سازد و ثانیاً مسئولیت مجلس و دولت را در قبال مردم بیشتر و مهم‌تر خواهد کرد.

وی افزود: انتظار این است که دولت سیزدهم در تمام سطوح از صدر تا ذیل نماد مسئولیت پذیری، نقدپذیری و صدور انقلاب در مواجهه با مطالبات مردمی و همچنین استفاده از مشورت و انتقاد نخبگان جامعه باشد.

امام جمعه رویان با بیان اینکه سه نوع حکمرانی در دنیا تجربه شده است که حکمرانی هرمی، بازاری و حکمرانی شبکه‌ای از آن جمله هستند، گفت: سیر شکل‌گیری حکمرانی شبکه‌ای آن است که در گام اول می‌بایست حرکت فردی به سمت فضای خانواده هدایت شود، گام دوم فعالیت‌های جمعی از خانواده به سمت مسجد و مراکز فرهنگی هنری و دینی حرکت کرده و گام سوم محله محوری با محوریت مسجد محسوب می‌شود لذا باید از این سیستم به خوبی بهره برد.

معصومی بیان کرد: امروز بر هیچ فرهیخته‌ای پوشیده نیست که مجموعه‌ها بدون بهره برداری از شبکه‌ها در پیشرفت اهداف خود نیستند در نتیجه می‌بایست در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و همچنین اشاعه فرهنگی دینی به مقوله شبکه به خصوص با محوریت مساجد توجه ویژه‌ای کرد.

وی در دیگر بخش سخنان خود به موضوع افغانستان اشاره کرد و افزود: پیش بینی‌ها این بود که دولت اشرف غنی ساقط و طالبان کابل را تسخیر خواهد کرد لذا امروز نیز تقریباً مسجل است که نه شرایط داخلی طالبان و شرایط کشور افغانستان و مردم اجازه نمی‌دهد که طالبان به تنهایی حکومت را به دست بگیرد.

امام جمعه رویان ادامه داد: افغانستان تنها کشوری است که چهار قدرت سیاسی و اقتصادی جهان برای منافع خود در آن نقش ایفا می‌کنند لذا نباید نقش آمریکا، روسیه، چین و هندوستان و همچنین جمهوری اسلامی ایران را در رایزنی‌ها نادیده گرفت از سوی دیگر باید گفت افغانستان نباید گرفتار جنگ داخلی شود که خطر آن، از همه چیز بیشتر است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار