در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی؛
عباس گل‌رونماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در اقدامی، آرای خود در زمینه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم را برای مردم منتشر کرد.
کد خبر: ۹۸۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸ 27 August 2021

گلرو پیشگام شفافیت شد/ مردم منتظر شفافیت سایر نمایندگان

 

 

به گزارش تابناک سمنان مدت‌ها است که نمایندگان مجلس به خصوص نمایندگان استان سمنان صحبت از طرح شفافیت می‌کنند قریب به اتفاق نیز در اظهار نظرها در این امر مشترک هستند که شفافیت می‌تواند معجزه کند و در نتیجه طرفدار آن محسوب می‌شوند اما در عمل تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وقتی نمایندگان موافق شفافیت اعلام کردند که رأی‌گیری برای وزرای کابینه سیزدهم قرار است بر روی کاغذ و غیر علنی باشد، مشخص شد که برخی مسائل تنها در حد شعار بوده و تا قابلیت عمل پیدا کند مدت‌ها طول می‌کشد.

اما در یک اقدام درخور توجه، عباس گل‌رو نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه علی رغم اینکه رأی‌گیری برای صلاحیت وزرا، غیر شفاف بود، پیشگام شده و برگه رأی خود را برای شفافیت در نزد مردم منتشر کرده است. برگه رأیی که نشان می‌دهد به تمام وزرای کابینه سیزدهم بجز وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رأی مثبت داده است.

گلرو پیشگام شفافیت شد/مردم منتظر شفافیت سایر نمایندگان

فارغ از اینکه رأی گل رو چه بوده، باید گفت وی پیشگام بسیاری از اقدامات در استان سمنان بوده که یکی از آنها همین مقوله شفافیت است او بارها نشان داده که از اعلام آرا خود به کسانی که به وی رأی داده‌اند تا نماینده شأن باشد، ابایی ندارد و این بار نیز توانسته این اقدام را عملی کند.

سوال اصلی اما اینجا است که آیا دیگر نمایندگان استان سمنان نیز این اقدام را صورت داده و با مردم ناحیه انتخابیه شأن شفاف صحبت خواهند کرد؟ از سوی دیگر گل رو تمام نامه‌های خود به وزرای کابینه دوازدهم برای پیگیری مسائل حوزه انتخابیه را نیز منتشر می‌سازد که نشان می‌دهد وی پیشگام این طرح است.

موضوعی که در اینجا اهمیت دارد این است که گل رو پیشگام حرکتی شده که مردم را غریبه نمی‌داند مقوله‌ای که در سال‌های اخیر بارها توسط نمایندگان استان سمنان در مجلس نقض شد از سوی دیگر این شفافیت می‌تواند در کنار پیگیری امور، مقوله مسئولیت پذیری و همچنین اعتماد سازی بین مردم را ارتقا ببخشد.

قطعاً همانطور که امروز گل رو با مردم شفاف صحبت می‌کند در آینده نیز اگر وزرایی که وی به آنها رأی اعتماد داده به درستی عمل نکنند، وی نیز باید پاسخگوی مردم باشد که به چه برنامه‌ای رأی اعتماد داده است در نتیجه این امر به گسترش فرهنگ پاسخگویی و اعتماد منجر خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که واکنش دیگر نمایندگان استان سمنان درباره این میزان شفافیت نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه چیست.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار