حمید سجادی از مجلس رای اعتماد گرفت
سید حمید سجادی وزیر ورزش دولت سیزدهم خواهد بود.
کد خبر: ۹۸۸۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ 26 August 2021

به گزارش تابناک سمنان این ورزشکار مطرح سابق ایران جانشین مسعود سلطانی‌فر خواهد شد که در کابینه حسن روحانی عهده‌دار این سمت بود.

 

سجادی که جلسه تند و تیزی را امروز با استماع نظرات نمایندگان مخالف پشت سر گذاشت، در نهایت رأی اعتماد مجلس را از آن خود کرد تا برای یک دوره چهار ساله عهده‌دار صدارت ورزش ایران باشد؛ حمید سجادی که در دوره جوانی، از قهرمانان به نام دوهای نیمه استقامت ایران و آسیا بوده است، در دو دهه گذشته در سمت‌های مختلف به کارهای مدیریتی در ورزش اشتغال داشته و سنگین‌ترین مسئولیتش مدیرعاملی باشگاه سایپا بوده است.

 

سجادی در شرایطی مدیریت ورزش ایران را برعهده خواهد داشت که در نطق دفاعیه خود، صحبت‌های کلی درباره برنامه‌اش به زبان آورد؛ او با اشاره به سوابق ورزشی، درباره خاطراتش به عنوان یک ورزشکار، به مشکلاتی که پشت سر گذاشته اشاره کرد و تاکید کرد حداکثر توانش را برای تحول آفرینی در ورزش و حمایت از ورزشکاران انجام خواهد داد.

حمید سجادی با انتقاد از سرانه ورزشی ایران وعده داد که این سرانه را به استانداردهای جهانی نزدیک خواهد کرد و البته این جز در سایه عدالت سراسری رخ نخواهد داد.


او از مجلس 164 رأی موافق گرفت که نشان دهنده برخی مخالفت‌های جدی با وی  بود.

 

سید حمید سجادی در شرایطی از فردا وارد ساختمان سئول خواهد شد که چالش‌های پرشماری پیش‌روی او وجود خواهد داشت؛ مسئله کاهش درآمدها و افزایش شدید هزینه‌ها در ورزش، باشگاهداری دولتی و هم‌چنین برنامه‌ای که کلیت ورزش ایران برای مهلت نه چندان طولانی تا المپیک پاریس باید در دستور کار خود قرار بگیرد. نماینده ورزشی‌ها که این‌بار در اداره ورزش ایران نیز هست، باید تلاش کند از این آزمون اعتماد سربلند بیرون بیاید.

 

 

حمید سجادی در نطق خود اعلام کرد: در حوزه بانوان قول می دهم برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران این حوزه مستقل و خودکفا باشد و این امر در همه امور مربوط به ورزش بانوان که نیاز باشد محقق می‌شود.


 

 

مهدی فروردین رییس فراکسیون ورزش سخنان تندی علیه سجادی به زبان آورد.او که خود نامزد هدایت این وزراتخانه بود پیش از این هدایت تیم قشقایی شیراز را برعهده داشته است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار