رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا در کشور هنوز ابلاغ نشده و در دنیا نیز دستورالعمل مشخصی برای تزریق دُز سوم واکسن‌های کرونای موجود تعیین نشده است.
کد خبر: ۹۸۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱ 23 August 2021
فانا - دوز بوستر واکسن کرونای استرازنکا پاسخ ایمنی قوی تولید کرد
 
 
به گزارش تابناک سمنان نوید دانایی  ابراز داشت: با توجه به جهش‌های متعدد ویروس کرونا، دریافت کنندگان تمامی واکسن‌ها باید بعد از یک دوره زمانی دُز یادآور (بوستر) را دریافت کنند.

وی افزود: هنوز دستورالعمل مشخصی برای تزریق دُز سوم واکسن‌های کرونای موجود در دنیا تعیین نشده است، اما در بعضی از کشور‌هایی که به تمامی افراد واجد شرایط ۲ دز واکسن تزریق کرده‌اند، تزریق دز سوم آغاز شده است.

دانایی در خصوص کمبود واکسن برکت نسبت به برخی واکسن‌های خارجی در استان سمنان گفت: واکسن برکت اکنون در استان موجود است، اما با توجه به اینکه این واکسن در بسته‌های ۱۰ عددی ارائه می‌شود و باز کردن یک بسته بدون استفاده کامل باعث غیرقابل استفاده شدن واکسن‌های باقی‌مانده می‌شود، برکت فعلا برای دریافت کنندگان دز دوم که با اطلاع مراکز بهداشت ۱۰ نفر همزمان مراجعه می‌کنند تزریق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: در صورتی که در آینده ارائه و متقاضیان واکسن برکت بیشتر باشند، این واکسن بیشتر تزریق می‌شود.

تا کنون بالغ بر ۳۳ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان سمنان واکسینه شده‌اند.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار