از ابتدا کرونا تا کنون؛
تابناک سمنان: نوید دانایی ذئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: کرونا در استان سمنان از ابتدای شیوع تاکنون، پیش از رسیدن به اوج موج پنجم، در بحرانی‌ترین وضعیت خود قرار دارد.
کد خبر: ۹۸۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵ 11 August 2021

۳۴۰۰بیمار کرونایی در سمنان شناسایی شدند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان  | Mehr News Agency

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: ۲۵۰ مبتلای جدید به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته در مجموعه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در ۶ شهرستان شناسایی شد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط استان‌های اطراف سمنان، این وضعیت قابل پیش‌بینی بود و هفته‌های گذشته در این مورد هشدار‌هایی ارایه شده بود.

نوید دانایی ا اشاره به اینکه ۹۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۴۸ ساعت گذشته در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند، بیان کرد: در حال حاضر ۳۰۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری هستند.

دانایی با اشاره به اینکه هنوز موج پنجم کرونا در استان نقطه اوج خود نرسیده است و روز‌های بحرانی‌تر دور از انتظار نیست، افزود: هنوز استان‌های همجوار به اوج موج پنجم کرونا نرسیده‌اند و سمنان یک هفته بعد از آن استان‌ها به اوج موج پنجم کرونا خواهد رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت:  که عمده بخش کرونایی بیمارستان‌های استان سمنان در حال تکمیل است و با روند کنونی مجبور به استفاده از تخت‌های دیگر بخش‌ها برای بیماران کرونایی می‌شویم.

وی همچنین از شهروندان استان سمنان گلایه  کرد و افزود: تفاوت موج پنجم کرونا با موج‌های گذشته در این است که هیچ تغییر رفتاری در بین مردم استان سمنان مشاهده نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ادامه داد: در موج‌های قبلِ کرونا مردم با دقت ویژه از تجمعات، تردد غیرضروری و حضور در شهر پرهیز می‌کردند، اما اکنون استفاده از ماسک، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به شدت کاهش یافته است.

نوید دانایی همچنین در پایان بیان کرد: با توجه به ماه محرم، حضور مردم در آیین‌ها و تجمع‌ها افزایش یافته که باید با رعایت نکات بهداشتی و استفاده دایم و دقیق از ماسک همراه باشد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار