کد خبر: ۹۸۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳ 11 August 2021
لوتوس تایپ 2-62

 

به گزارش تابناک سمنان به احتمال زیاد بسیاری از افراد نام کمپانی ردفورد را نشنیده باشند چرا که این کمپانی انگلیسی از سال ۱۹۶۰ به بعد فعالیت خاصی نداشته است. اما حالا مارک استابز (مالک ردفورد)، انت انستد (متخصص خودروسازی) و جنسن باتن (قهرمان مسابقات جهانی فرمول یک) نام این شرکت را بار دیگر زنده کردند. این سه نفر موفق شدند تا اولین پروژه‌ی خودروسازی کمپانی ردفورد با نام لوتوس تایپ ۲-۶۲ را تولید کنند.

 

این خودرو که در طراحی آن از خودروی مشهور لوتوس تایپ ۶۲ (تولیدشده در سال ۱۹۶۰) الهام گرفته شده است، ظاهر نسخه‌ی قدیمی را با اسکلت جدیدترین خودروی لوتوس ایورا ترکیب کرده است. پیشرانه‌ی سوپرشارژ ۳٫۵ لیتری V6 این خودرو توانی معادل ۶۰۰ اسب بخار (۴۴۷ کیلووات) را تولید می‌کند. نسخه‌ی “کلاسیک” این خودرو از پیشرانه‌ی ۳٫۵ لیتری خودروی ایورا استفاده کرده و توان آن ۴۳۰ اسب بخار (۳۲۱ کیلووات) می‌باشد. نسخه‌ی “برگ طلایی” نیز از پیشرانه‌ی مشابهی بهره برده اما به‌لطف پیستون‌ها و میل سوپاپ ارتقایافته، توان ۵۰۰ اسب بخار (۳۷۳ کیلووات) را ارائه خواهد داد. نسخه‌ی سوم نیز که “JPS” نام دارد از پیشرانه‌ای جدید استفاده کرده و توان آن ۶۰۰ اسب بخار (۴۴۷ کیلووات)  می‌باشد.

 

لوتوس تایپ 2-62

 

نسخه‌ی کلاسیک لوتوس تایپ ۲-۶۲ از گیربکس شش‌سرعته‌ی دستی با یک کلاچ دوبل هفت‌سرعته استفاده کرده و دو نسخه‌ی دیگر نیز از گیربکس کلاچ دوبل اختصاصی با دیفراسیل برقی بهره خواهند برد. همچنین نسخه‌ی JPS به ترمزهای قدرتمند کربن-سرامیکی مجهز شده و دو نسخه‌ی دیگر از ترمزهای مسابقه‌ای AP استفاده خواهند کرد. هر سه خودرو از شاسی یکسان برخوردار بوده و کمپانی ردفورد نیز وظیفه‌ی ساخت ساب فریم عقبی خودرو را بر عهده داشته است. وزن این خودرو در حالت عادی ۲٫۲۰۴ پوند (۱۰۰۰ کیلوگرم) می‌باشد.

 

لوتوس تایپ 2-62

 

نسخه‌ی کلاسیک این خودرو نسبت به دیگر نسخه‌ها ظریف‌تر بوده و از چرخ‌های ۱۷ و ۱۸ اینچی به‌ ترتیب در قسمت جلو و عقب استفاده کرده است. همچنین این خودرو به هیج‌گونه باله عقبی مجهز نشده است. در طرف دیگر، نسخه‌ی “برگ طلایی” از ایروداینامیک بهتر بهره برده و لوتوس برای ارتقای نیروی رو به پایین خودرو در طراحی آن از باله‌ی دوگانه استفاده کرده است. همچنین این خودرو از چرخ‌های جلویی ۱۸ اینچی و چرخ‌های عقبی ۱۹ اینچی بهره برده است. هنوز قیمت رسمی خودروی لوتوس تایپ ۲-۶۲ منتشر نشده اما شرکت ردفورد اعلام کرده است که تنها ۶۲ واحد از این خودروی بی‌نظیر تولید خواهد شد. مراحل تولید این خودرو تا چند ماه دیگر در کالیفرنیا آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود که عرضه‌ی آن نیز از اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز شود.

 

لوتوس تایپ ۲-۶۲

 

نظر شما در مورد خودروی لوتوس تایپ ۲-۶۲ چیست؟ به‌نظر شما این خودرو با چه قیمتی به فروش خواهد رسید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار