کد خبر: ۹۸۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ 11 August 2021
کارت گرافیکی RTX A2000 انویدیا

 

به گزارش تابناک سمنان انویدیا از کارت گرافیکی جدید خود به نام RTX A2000 رونمایی کرد. این کارت گرافیکی که برای افراد حرفه‌ای طراحی شده، کوچکترین کارت گرافیکی انویدیا مبتنی بر معماری Ampere است و می‌تواند به‌راحتی در داخل سیستم‌ها و فرم‌فکتورهای کوچک جای بگیرد. کارت گرافیکی RTX A2000 هم مانند کارت‌های Quadro برای انجام کارهای حرفه ای طراحی شده است و از فناوری ردیابی اشعه و قابلیت‌های هوش مصنوعی انویدیا برای این منظور استفاده خواهد کرد.

 

کارت گرافیکی RTX A2000 می‌تواند عملکردی برابر ۸ ترافلاپ داشته باشد و مجهز به هسته‌های پردازشی  ۳۳۲۸ CUDA و ۶ گیگابایت رم GDDR6 با فناوری ECC و سرعت کلاک ۶۰۰۱ مگاهرتز است.  این مشخصات بر روی کاغذ بسیار قدرتمندتر از چیزی هستن که کارت گرافیکی RTX 3050 ارائه می‌کرد. کارت گرافیکی جدید انویدیا همچنین فقط ۷۰ وات برق مصرف می‌کند که  مصرف انرژی بسیار بهینه‌ای محسوب می‌شود.

 

کارت گرافیکی RTX A2000 انویدیا

 

کارت گرافیکی RTX A2000 انویدیا براساس ریزمعماری جدید این شرکت یعنی Ampere ساخته شده و توانایی مدللینگ سه‌بعدی پ رندر کردن نرم‌افزارهایی مانند Blender، Autodesk 3ds Max و موارد دیگری را دارد. این کارت گرافیکی دارای هسته‌های نسل دوم RT، هسته‌های نسل سوم تنسور برای کارهای هوش مصنوعی است و از استاندارد PCIe 4 پشتیبانی می‌کند.

طراحی کامپکت کارت گرافیکی RTX A2000 دارای چهار درگاه دیسپلی‌پورت ۱.۴ در پشت است که آن را تبدیل به گزینه مناسبی برای سیستم‌هایی با چند مانیتور می‌کند. انویدیا این کارت گرافیکی را که فقط ۲.۷ اینچ عرض و ۶.۶ اینچ طول دارد برای استفاده در فرم‌فکتورهای کوچک طراحی کرده است. این کارت گرافیکی از نظر ابعاد هم‌اندازه کارت گرافیکی RTX 3060 و نصف کارت گرافیکی RTX 3090 است.

انوییا در حال همکاری با شرکای مختلفی است تا بتواند کارت گرافیکی RTX A2000 را در داخل کامپیوترهایی از شرکت‌های ایسوس، اچ‌پی، دل، لنوو و موارد دیگری ارائه کند. این کارت گرافیکی به قیمت ۴۵۰ دلار احتمالاً در ماه اکتبر امسال عرضه خواهد شد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار