رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: مرحله جدید سامان‌دهی بافت تاریخی کلاته‌خیج شاهرود با مشارکت شهرداری این شهر آغاز شد.
کد خبر: ۹۸۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳ 10 August 2021


به گزارش تابناک سمنان حمیدرضا حسنی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود اظهار کرد: در راستای مرمت و سامان‌دهی بافت‌های تاریخی شهرستان شاهرود، عملیات سامان‌دهی بافت تاریخی شهر کلاته‌خیج با مشارکت شهرداری کلاته‌خیج با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی آغاز شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: آجرفرش کوچه‌ها، بدنه‌سازی با آجر و اجرای کاه‌گل ازجمله اقدامات مرمتی در این دوره است.

او بیان کرد: شهر کلاته‌خیج در زمره بافت‌های باارزش و دیدنی شهرستان شاهرود است که مرمت آن زمینه حضور گردشگران علاقه‌مند را فراهم می‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود به فعالیت حدود یک‌هزار بافنده در شهر کلاته‌خیج اشاره کرد و گفت: کلاته‌خیج با وجود قابلیت‌های متعدد در زمینه صنایع‌دستی و جاذبه‌های طبیعی می‌تواند به یکی از مهم‌ترین مقاصد سفر استان تبدیل شود.
 
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار