رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار گفت: مرحله نخست مرمت عمارت معتمدی در شهرستان آرادان پایان یافت.
کد خبر: ۹۸۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰ 08 August 2021


به گزارش تابناک سمنان مهوش کمالی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار گفت: مرمت عمارت معتمدی با انجام کار ساخت و تعویض در و پنجره‌ها، سفیدکاری، اجرای سامانه روشنایی، گاز شهری، و آب اجرا شد.

او بیان کرد: پس از مرمت و آماده‌سازی کامل این عمارت تاریخی، نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آرادان در این مکان مستقر خواهد شد.

کمالی اضافه کرد: این خانه ۲۴۳ متر زیربنا دارد و متعلق به محمدرضا معتمدی مالک روستای علی‌آباد در حدود ۱۰۰ سال گذشته است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار گفت: خانه معتمدی به سبک خانه‌های ایرانی، در دوره پهلوی ساخته شده و در روستای علی‌آباد آرادان واقع شده است.

او افزود: بر اساس متون باقیمانده از سفرنامه ناصرالدین‌شاه، اردوان اسم قدیم آرادان بوده است که از نام اردوان اشکانی مشتق شده و پس از گذشت زمان به لفظ آرادان مبدل شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار گفت: امامزاده علی‌اکبر (ع) با قدمت ایلخانی، امامزاده شاه سلطان نظر (ع)، بازار تاریخی، تپه تاریخی شاه نظر، مسجد جامع و حسینیه، کاروانسرای ده نمک، روستای هدف گردشگری پاده و مناطق نمونه گردشگری رامه و قالیباف، از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در آرادان هستند.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار