سرهنگ محمد رضا فدائیان  خبرداد:
تابناک سمنان: سرهنگ محمد رضا فدائیان  رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: مزاحم اینترنتی که با انگیزه مشکلات تقسیم سهم الارث اقدام به هتک حیثیت شاکی در فضای مجازی کرده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۹۸۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲ 04 August 2021

مزاحمت اینترنتی | پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات

 

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی در پلیس فتا استان مبنی بر هتک حیثیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام، رسیدگی موضوع در دستور کارشناسان قرار گرفت.


سرهنگ محمد رضا فدائیان بیان کرد: براساس مستند‌های ارائه شده توسط شاکی، مشخص شد فرد یا افرادی ناشناس با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار مطالب کذب علیه شاکی پرونده کردند و طی بررسی مستند‌ها و تحلیل محتوای فضای مجازی و با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی مالک صفحه اینستاگرام مربوطه شناسایی شد.

فدائیان اظهار کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا، با وجود انکار اولیه، با رویت مستند‌ها اعتراف کرد و بیان داشت که به دلیل مشکلات سهم الارث پدری و انتشار آگهی فروش زمین پدری توسط شاکی در فضای مجازی، اقدام به انتشار پست کرده و مطالبی را علیه شاکی بازنشر داده است.

رئیس پلیس فتا استان سمنان افزود: کلیه کاربران فضای مجازی باید نسبت به این امر آگاه باشند که فضای مجازی محلی برای بیان مشکلات خانوادگی و شخصی نیست و انتشار مطالب کذب براساس قانون جرم است.

وی همچنین با بیان اینکه این پرونده تکمیل و به همراه مستندات به دادسرا ارسال شده است، گفت: کاربران فضای مجازی می‌توانند از مطالب آموزشی موجود در سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir استفاده کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری اطلاع دهند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار