علیرضا آشناگر؛
تابناک سمنان: علیرضا آشناگر  استاندار سمنان از وجود 5 شهرستان قرمز، یک شهرستان نارنجی و دو شهرستان با وضعیت زرد کرونایی در استان خبر داد و با اشاره به سیر فزاینده مبتلا در استان سمنان گفت: متاسفانه همزمان با سیر صعودی در سرایت بیماری کرونا در استان، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۸۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶ 31 July 2021

۴۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان سمنان اختصاص یافت

 

استاندار سمنان در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، با بیان اینکه از ابتدای روند مقابله با بیماری کرونا در کشور، استان سمنان بر اساس گزارش ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمعات، استان نمونه‌ای بود، اظهار کرد: امروز بر اساس گزارش‌های ارائه شده، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته که باید تلاش کنیم تا مجددا میزان توجه به موارد و مسائل بهداشتی افزایش پیدا کند؛ چرا که حتی پس از انجام واکسیناسیون عمومی، توجه به پروتکل‌های بهداشتی متنفی نخواهد شد.

وی افزود: هیات‌های مذهبی همکاری خوب داشتند، اما نیاز است در جشن‌ها و اعیاد این همکاری‌ها افزایش پیدا کند، چرا که تجمعات باعث وارد آمدن خسارت‌های جبران‌ناپذیری به جان مردم خواهد شد.

علیرضا آشناگر با تاکید بر این ‌مهم که تنها شهرستان‌های آرادان و میامی در وضعیت رنگ‌بندی زرد قرار دارند، خاطرنشان کرد: شهرستان سرخه در شرایط رنگ بندی نارنجی قرار داشته و مابقی استان در حالت رنگ‌بندی قرمز قرار گرفته است که به همین واسطه ناگزیر به اعمال محدودیت‌ها در سطح استان هستیم و نیاز است فرمانداران به صورت‌ جدی با برگزاری جلسات شهرستان مدیریت مقابله با کرونا پای کار بوده و کنترل ورودی و خروجی را در دستور کار قرار دهند.

آشناگر ابراز امیدواری کرد: انشالله شهروندان، بازاریان و مدیران کمک کنند تا با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی رعایت و پرهیز از تشکیل تجمع هایی که باعث سرایت بیماری می‌شود، به وضعیت ثبات بازگردیم.

استاندار سمنان همچنین اضافه کرد: واکسیناسون در سطح استان در حال انجام است و هم اکنون جمعیت ۵۵ سال به بالا در حال واکسینه شدن هستند و انشالله با ورود محموله های جدید واکسن، این مهم تقویت و روند آن تسریع می یابد.

وی با بیان اینکه در اکثریت استان‌های کشور و همچنین استان سمنان با پیک جدید سرایت و ابتلا به بیماری کرونا هستیم، گفت:اینکه ما در کریدر شرق به غرب کشور قرار داریم، خود می تواند در صورت عدم توجه به تردد ها و ورود و خروج ها، باعث افزایش سرایت بیماری شود که لازم است اعمال محدودیت ها در این حوزه با جدیت انجام شود.

دولت تدبیر و امید در حوزه مقابله با کرونا، خدمات مطلوبی ارائه کرد

استاندار سمنان گفت: دولت تدبیر و امید در طول مدت شیوع بیماری کرونا، علی رغم محدودیت های موجود، توانست خدمات خوبی را در راستای کاهش شدت بیماری ارائه کند.

آشناگر، گفت: دولت با همه مشکلات موجود در طول یک‌سال و نیم گذشته که ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا تشکیل شد، موفق شد از شدت بیماری کرونا بکاهد که این‌امری ارزشمند است.

وی افزود: استان سمنان نیز از استان‌هایی بود که توانستیم علی‌رغم محدودیت‌های موجود در کشور، سطح خدمات خود در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی را در تمامی‌حوزه ها بخصوص مقابله با بیماری کرونا، افزایش دهیم.

آشناگر با تاکید بر اینکه دانشگاه های علوم پزشکی شاهرود و سمنان و بیمارستان‌های شهرستان‌های استان، خدمات خوب و مطلوبی در طول مدت مقابله با بیماری کرونا ارائه کردند، خاطرنشان کرد: پرسنل درمانی، کادر درمان و مدافعان سلامت در استان، به مردم خدمت صمیمانه داشته و این‌ مهم خوشبختانه باعث رضایتمندی نسبی شهروندان شد که انشالله در دولت بعدی نیز با رفع موانع، با قدرت خدمات دیگری به مردم داده شود.

استاندار سمنان در پایان گفت: از دانشگاه‌های علوم پزشکی، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و اعضای شورای تامین که مساعدت کردند تا بتوانیم با اشراف بالاتری برای کنترل این بیماری ورود کنیم، صمیمانه تشکر و قدردانی دارم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار