جعفر جدنقی خبرداد؛
تابناک سمنان: جعفر جندقی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ۵۰ هزار نفر در نوبت اول واکسیناسیون، دُز اول واکسن کرونا و ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز دُز دوم واکسن را در مراکز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی سمنان دریافت کردند.
کد خبر: ۹۸۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱ 28 July 2021

زمان واکسیناسیون معلمان کرمانشاه اعلام شد+محل واکسیناسیون - ایسنا

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در نشست کمیته بهداشت و سلامت ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان ابراز داشت: در مجموع ۶۶ هزار دز واکسن کرونا در شهر‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تزریق شده است.

وی گفت: با وجود اینکه رکورد شناسایی و تست مثبت کرونا در کشور در روز گذشته جابه‌جا شد، اما به علت واکسیناسیون، آمار مرگ و میر به نسبت میزان شناسایی پایین است و اگر واکسیناسیون انجام نشده بود آمار مرگ و میر ناشی از کرونا امروز بسیار بالا بود.

جعفر جندقی افزود: از ابتدای شیوع ویروس تاکنون بیش از ۲۴ هزار نفر در استان سمنان در حوزه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان به صورت سرپایی شناسایی و درمان شدند و ۱۰ هزار و ۸۶۳ نفر با احتمال ویروس کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش بیمارستان‌های مراکز بهداشتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان مراجعه کردند که تست هفت هزار و ۲۴۷ نفر از آن‌ها مثبت بود.

جندقی گفت: واکسیناسیون با سرعت بالا در حال انجام است و هیچ دغدغه‌ای از نظر تامین واکسن در حال حاضر در گروه‌های تعیین شده نداریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: ثبت تمام موارد کد‌های واکسن، حفظ زنجیره سرما، کنترل عفونت، مکان تزریق از جمله مواردی است که موجب سختی انجام واکسیناسیون شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار