رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر گفت: ۳۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان، به دلیل کاهش بارندگی و رطوبت نسبی هوا، فصل‌های تابستان و پاییز به لحاظ خطر آتش‌سوزی در شرایط فوق بحرانی قرار دارد.
کد خبر: ۹۸۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴ 27 July 2021
 

۳۰ هزار هکتار عرصه‌های مهدیشهر در وضعیت فوق‌بحرانی آتش‌سوزی قرار دارد

 

 

به گزارش تابناک سمنان حمیدرضا عبدوس ابراز داشت: جنگل‌های ارس و عرصه‌های مرتعی جزو ۳۰ هزار هکتار منطقه فوق بحرانی شهرستان مهدیشهر از لحاظ آتش‌سوزی است.

وی ادامه داد: وسعت عرصه‌های مرتعی منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر در حدود ۱۹۸ هزار هکتار است که از این وسعت در حدود ۷۰ تا ۸۰ هکتار در وضعیت بحرانی از لحاظ آتش‌سوزی قرار دارد.
وی بیان کرد: با توجه به کاهش بارندگی و خشک شدن گیاهان علفی، یکساله و کاهش رطوبت نسبی هوا خطر آتش‌سوزی در شهرستان مهدیشهر به صورت چشمگیری افزایش یافته و به همین میزان خطر آتش‌سوزی نیز دوچندان شده و آموزش همگانی و مشارکت جوامع محلی در جلوگیری و مهار آتش‌سوزی موثر است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر اظهار داشت: در سایر نقاط کشور آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی اکنون گزارش می‌شود، اما در این شهرستان با اقدام‌های پیشگیرانه امسال آتش‌سوزی جدی رخ نداده است.
وی یادآور شد: امسال یک مورد آتش‌سوزی با وسعت حدود یکهزار متر مربع در عرصه‌های مرتعی شهرستان مهدیشهر رخ داد و عرصه‌های جنگلی دچار آتش‌سوزی نشد.
عبدوس اظهار داشت: استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی نقشی مهم و غیرقابل انکار در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی دارد و شهرستان مهدیشهر برای استفاده بهینه از این ظرفیت پایگاه‌های مردمی اطفای حریق ایجاد کرده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر گفت: بطری‌های شیشه ای در فصل گرم مانند عدسی عمل می کنند و تابش نور خورشید به آن آتش سوزی در مراتع را به دنبال دارد و بر همین اساس ضرورت دارد مردم از ریختن زباله و به ویژه بطری‌های شکسته و اجسام منعکس کننده نور در طبیعت بپرهیزند.
هموطنان برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی از انداختن ته سیگار روشن در طبیعت پرهیز کنند و همچنین از پیک نیک و منقل برای روشن کردن آتش استفاده کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار