رئیس پلیس راه استان سمنان از جاده روستایی و فرعی نظامی سمنان به عنوان یک بمب ساعتی در حاشیه شهر سمنان به سمت کویر نام برد و بر لزوم ایمن سازی آن به عنوان یک ضرورت تاکید کرد.
کد خبر: ۹۸۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۵ 25 July 2021

جاده ای با ایمنی صفر و ۱۱فوتی و ۱۳۰ مجروح!

سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان این مطلب اظهار کرد: بیشترین آسیب ها را ما در سال گذشته در بخش راه های روستایی و فرعی شاهد بودیم و از همین رو نیاز است تا نواقص این حوزه برطرف شود.

وی با اشاره به تعدد تصادفات جاده ای در جاده موسوم به نظامی تصریح کرد: جاده نظامی استان سمنان با ایمنی صفر به‌ مثابه یک بمب فعال است که باید هر لحظه منتظر یک انفجار باشیم.

این فرمانده انتظامی با بیان اینکه نیاز است تا اقدامات لازم برای ایمن سازی و بهسازی محور نظامی هرچه سریع تر در دستور کار قرار گیرد افزود: در ۵ سال گذشته ۲۳۴ تصادف در جاده نظامی رخ داده که ۱۱ فوتی و ۱۳۰ مجروح داشته است.

وی با اشاره تعدد تصادفات و تلفات جاده ای در جاده سمنان_ فیروزکوه گفت: ۱۰ کیلومتر از مسیر سمنان-فیروزکوه مدت مدیدی است که آماده بهره برداری است و نیاز است تا نواقص موجود در خصوص جدا کننده این مسیر برطرف و این محور زیر بار ترافیک قرار گیرد.

سرهنگ کبیری با اشاره به فراوانی بالای واژگونی ها در این استان اظهار کرد: اکثر واژگونی ها در دهانه‌پل هاست؛ نیاز است تا ایمن سازی و آشکار سازی در دهانه پل ها صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت به اقدامات مطلوب صورت گرفته در ۴ ماهه نخست سال جاری، شاهد کاهش ۷ درصدی فوتی های تصادفات در راه های استان بودیم.

رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه در چهار ماهه اول امسال ۵۴۴ نفر در استان در تصادفات منجر به جرح مجروح شدند ادامه داد: در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری، تعداد یک هزار و ۲۱۵ مورد تصادف خسارتی در راه های استان به وقوع پیوسته است.

وی اضافه کرد: تعداد کل تصادفات در راه های استان (فوتی، جرحی و خسارتی) در ۴ ماهه نخست سال جاری ، نسبت به سال قبل ۴ درصد افزایش داشته است.

 سرهنگ کبیری خاطرنشان کرد: عدم توجه به جلو با  ۶۸ درصد، بیشترین فراوانی را از نظر علت تصادفات در راه های استان در ۴ ماهه سال ۱۴۰۰ به خود اختصاص داده است.

وی بر لزوم ایجاد مراکز استراحتگاهی و پارکینگ‌های دائمی و موقت تاکید و تصریح کرد: تقویت این مراکز زیرساختی برای اسکان و استراحت مسافرین می تواند به کاهش تصادفات در استان کمک کند. 

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار