سرهنگ کربلایی غلامی:
تابناک سمنان: سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از دستگیری ۱۳ حفار غیرمجاز و ۲ سارق میراث فرهنگی خبر داد.
کد خبر: ۹۸۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ 24 July 2021

برچسب سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی - صفحه 1 - اسکان نيوز

 

 

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بیان کرد: یکی از این حفاری‌های غیر مجاز در یکی از قلعه‌های روستای بهورد ایوانکی رخ داده بود که با حضور تیم یگان حفاظت و عوامل انتظامی، ادوات حفاری کشف شد.

وی افزود: با دریافت گزارش مردمی در خصوص انجام حفاری غیرمجاز در یک منزل مسکونی در شهرستان گرمسار هم تیم یگان حفاظت در محل حاضر شد و ۵ نفر را حین حفاری دستگیر کرد. و در ادامه یک تیم از یگان حفاظت به همراه کارشناس به محل اعزام و ۱۱ قلم شی سفالی دارای ارزش تاریخی مشاهده شد.

سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی تصریح کرد : در این رابطه ۳ نفر متهم پرونده با تائید کارشناس میراث‌فرهنگی برای بررسی پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.»

سرهنگ کربلایی غلامی با قدردانی از همکاری مردم در زمینه اطلاع رسانی حفاری‌های غیرمجاز گفت: در یکی از این گزارش های مردمی در خصوص حفاری غیرمجاز در منزل مسکونی واقع در خیابان کهنه دژ سمنان، یک تیم از عوامل یگان حفاظت به همراه عوامل کلانتری در محل حاضر و حفاری غیرمجاز به عمق تقریبی ۱۳ متر را کشف کرد.

وی افزود: چهار نفر متهم این پرونده تحویل عوامل کلانتری شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به دستگیری حفار غیرمجاز در یک منزل مسکونی در شهمیرزاد، گفت: سارقان تجهیزات و آهن‌آلات منطقه چاه تاریخی خوریان شهرستان سمنان نیز با پیگیری‌های انجام شده دستگیر شدند.

سرهنگ کربلایی غلامی با اشاره به انجام بیش از ۱۰ هزار بازدید محسوس و غیر محسوس مراقبین از آثار تاریخی استان، افزود: «این بازدید‌ها و دستگیری حفاران ، منجر به کشف ۱۹ قلم شی باستانی شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار