سخنگو و جانشین ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان از مرگ دو بیمار کرونایی دیگر در اثر ابتلا به کووید۱۹ طی شبانه روز گذشته در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶ 24 July 2021

آمار موارد فوتی و بستری‌های کرونا به تفکیک ۲ دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود

 

به گزارش تابناک سمنان حبیب الله خجسته پور اظهار کرد: از ابتدای شیوع بحران کووید۱۹ تاکنون در مجموع یک‌هزار و ۱۶۰ نفر در این استان قربانی این همه‌گیری عالم‌گیر شدند.
وی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با تلفات کرونا به تفکیک دو دانشگاه علوم پزشکی این استان بیان کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون در مجموع ۸۶۳ بیمار در ۶ شهرستان تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان و ۲۹۷ بیمار نیز در دو شهرستان تحت‌پوشش علوم پزشکی شاهرود در اثر ابتلا به کووید۱۹جان باخته‌اند.

جانشین ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان یادآوری کرد: هر دو بیمار فوت شده شبانه‌روز گذشته مربوط به علوم پزشکی سمنان بوده‌اند و خوشبختانه طی شبانه‌روز گذشته تلفات جانی در علوم پزشکی شاهرود گزارش نشده است.

وی از شناسایی ۱۷۶ مبتلای جدید طی شبانه‌روز گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد:  با شناسایی این بیماران، شمار مبتلایان به کروناویروس در این استان از ابتدای بحران کرونا تاکنون به ۴۴ هزار و ۹۱۷ نفر رسید.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۹۱ بیمار جدید شناسایی شده در شهرستان‌های تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان و ۹۵ بیمار نیز در بیمارستان‌های وابسته به علوم پزشکی شاهرود شناسایی شدند.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا استان با اشاره به افزایش موارد ابتلا در این استان به حدود ۴۵ هزار بیمار گفت: از ابتدای بحران کووید۱۹ تا کنون ۳۰ هزار و ۶۶۵ مبتلای قطعی در علوم پزشکی سمنان و ۱۴ هزار و ۲۵۲ بیمار قطعی در مجموعه علوم پزشکی شاهرود شناسایی و به ستاد استانی مقابله با کروناویروس گزارش شده است.

وی با تقدیر از تلاش شبانه‌روزی مدافعان سلامت افزود: تاکنون افزون بر ۱۱ هزار ۸۱۷ بیمار بستری شده پس از بازیابی سلامتی خود با حال عمومی مناسب از بیمارستان‌های هر دو دانشگاه استان ترخیص شدند.

خجسته‌پور با اشاره به شمار بستری‌های فعلی در مجموعه تحت پوشش هر دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود تصریح کرد: در حال حاضر در مجموع ۳۷۴ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۲۳۸مورد آنها در بیمارستان‌های وابسته به علوم پزشکی سمنان و۱۳۶ بیمار نیز در بیمارستان‌های علوم پزشکی شاهرود بستری هستند.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا استان با اشاره به سیر صعودی تعداد مبتلایان در کشور از عموم هم‌استانی‌ها خواست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی ، مدافعان سلامت را در مقابله بی‌وقفه با این بیماری عالم‌گیر یاری برسانند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار