کد خبر: ۹۸۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵ 23 July 2021
گوگل مپس

گوگل در ژوئن ۲۰۱۹ میلادی ویژگی تخمین میزان شلوغی در حمل و نقل «گوگل مپس» (Google Maps) را معرفی کرد که اجازه می‌داد کاربران از طریق آن اتوبوس‌ها، مترو‌ها و یا قطارهای شلوغ را تشخیص دهند.

 

این ویژگی ابتدا در اختیار ۲۰۰ شهر در سرتاسر جهان قرار گرفت و اکنون مشخص شده که گستره آن در حال افزایش به ۱۰۰۰۰ کارگزاری حمل و نقل در ۱۰۰ کشور مختلف است. این موضوع کمک می‌کند که مردم صندلی‌های خالی را بیابند و یا از حرکت به سمت مکان‌های شلوغ و یا ترافیک‌های ساکن که منجر به افزایش احتمال مبتلا به بیماری کرونا می‌شود، خودداری کنند.

گوگل می‌گوید که این پیش‌بینی‌ها به وسیله فناوری هوش مصنوعی از طریق مشارکت کاربران گوگل مپس و تاریخچه مکان‌های محبوب آن‌ها که توسط فناوری‌های ناشناسی‌سازی ذخیره می‌شود، انجام می‌گردند.

انتشار این ویژگی قبلاً در رویداد گوگل I/O این شرکت تایید شده بود. نمایش میزان تردد افراد اهداف‌های بزرگ‌تری را نیز در بر می‌گیرد. در حال حاضر، نقشه‌های گوگل مپس فقط برای مرتبط کردن مکان‌های مهم تنظیم شده است، اما در آینده، نقشه‌های گوگل مپس بر اساس زمانی که در آن‌ها تردد می‌کنید، شخصی‌سازی خواهند شد. این ویژگی جدید به شما کمک می‌کند تا تعداد زیادی از مکان‌های نقشه که از وجود آن‌ها اطلاع نداشتید را به شما نشان دهد.

اگر در شهری که زندگی می‌کنید، ساعت ۸ صبح به سر کار می‌روید، با باز کردن گوگل مپس در این ساعت به جای رستوران‌های مختلف، کافی شاپ‌های اطراف خود را مشاهده خواهید کرد. اگر در شهر دیگری به مسافرت رفته‌اید، گوگل مپس مکان‌های محلی و جاذبه‌های گردشگری را بر روی نقشه به شما نشان خواهد داد.

ویژگی جدید گوگل مپس

ویژگی جدید بعدی این است که گوگل در حال گسترش یک ویژگی است که به شما اطلاعات مربوط به میزان تردد مناطق مختلف را می‌دهد. تا به حال، این ویژگی تنها به شما می‌گفت که یک مکان خاص چقدر شلوغ است. اما در آینده اطلاعات میزان تردد برای کل مناطق اطراف را نیز به دست خواهید آورد، مانند اینکه یک محله یا بخشی از شهر شلوغ‌تر از حد معمول است.

به سادگی می‌توانید گوگل مپس را باز کنید تا فوراً نقاط شلوغ شهر را مشاهده کنید. در این صورت دیگر در مناطقی که با ازدحام جمعیت مواجه است، حضور نخواهید داشت. البته شاید قصد داشته باشید تا مناطق پرتردد را تشخیص دهید و از آن‌ها بازدید کنید. در این صورت، می‌توانید از گوگل مپس برای شناسایی این مناطق استفاده کنید.

این شرکت همچنین پیش‌بینی زنده جمعیت در نیویورک و سیدنی را نیز تایید کرده است. داده‌های مورد نیاز برای این پیش‌بینی‌ها از طریق آژانس‌های حمل و نقل به‌خصوصی تامین می‌شود و به زودی برای شهرهای دیگری نیز عرضه خواهد شد.

گوگل همچنین یک زبانه اینسایت (Insight) برای کاربران اندروید گوگل مپس نیز در دسترس قرار داده است که در صورت فعال بودن تاریخچه مکان، از طریق تایم‌لاین قابل استفاده است. این زبانه همان‌طور که از نامش پیداست، نشان می‌دهد که شما از حالتی برای حمل و نقل و در چه مسافت و زمانی استفاده کرده‌اید. همچنین این زبانه می‌تواند به شما نشان دهد که در هر مکان مشخصی چه اندازه زمان صرف کرده‌اید.

یکی دیگر از زبانه‌هایی که برای کاربران اندروید منتشر شده است، تریپس (Trips) است که تمام مکان‌هایی که پیش‌تر از آن‌جا گذر کرده‌اید را نمایش و اجازه می‌دهد که شما آن را به عنوان لیست برای پیشنهاد سفر به افراد دیگر استخراج کنید.

اگر در حال پیاده روی در سطح شهر هستید و به محله جدیدی وارد شوید، می‌توانید مستقیماً از روی نقشه به حالت لایو ویو واقعیت افزوده دسترسی پیدا کنید. در این صورت، دیگر نیازی به جستجوی مسیر مورد نظر خود برای رسیدن به مقصد نیست. این ویژگی همچنین جزئیات مفیدی درباره فروشگاه‌ها و رستوران‌های اطراف شما، مانند میزان شلوغی آن‌ها، بررسی‌های اخیر در مورد این رستوران و عکس‌ها مربوط به آن را به شما ارائه می‌دهد.

برای تقاطع‌های مختلف جاده، علائم راهنمای جدیدی را در خیابان مشاهده خواهید کرد. بنابراین، می‌دانید دقیقاً در چه جاده‌ای قرار دارید و کدام راه را باید طی کنید و اگر در سفر هستید، لایو ویو در ارتباط با محلی قصد دارید به آن برسید (مانند هتل)، به شما می‌گوید که در کجا هستید و در نتیجه مسیر بازگشت را آسان‌تر می‌کنید.

سرانجام، گوگل قصد دارد تا تصادفات ناشی از ترافیک سنگین کاهش دهد. پدیده‌ای وجود دارد که افراد در هنگام رانندگی و در هنگام نزدیک شدن به تقاطع‌های مختلف، سرعت حرکت اتومبیل‌ها به طور ناگهانی کند می‌شود و فرد باید به سرعت ترمز کند. در صورت عدم واکنش به موقع، تصادف رخ خواهد داد. طبق تحقیقاتی که در انستیتوی حمل و نقل ویرجینیا تک انجام شده است، این لحظات می‌تواند عامل اصلی احتمال تصادف اتومبیل باشد. بنابراین گوگل قصد دارد تا وقوع چنین تصادفاتی را کاهش دهد.

همچنین اکنون گوگل اجازه می‌دهد که شما بررسی‌های پرجزئیات‌تری از رستوران‌ها بنویسید و به اشتراک بگذارید. در این بررسی‌ها می‌توان در رابطه با قیمت غذا، در دسترس بودن آن‌ها و سیستم‌های پیک به اظهار نظر پرداخت. این ویژگی برای تمام کاربران آمریکایی اندروید در دسترس قرار گرفته است و به زودی برای کاربران iOS هم منتشر خواهد شد. گوگل وعده داده است که به زودی دسته‌بندی‌ها و کشورهای بیشتری را نیز به فهرست خود اضافه کند.

گوگل افزون بر این مدتی پیش پرداخت هزینه پارکینگ را نیز در دسترس کاربران آمریکایی قرار داد. اگر این ویژگی فوق‌العاده برای تمام کاربران دنیا فعال شود، می‌توانید زمان پارک ماشین خود را بدون اینکه در زیر باران سرد به سمت آن بدوید یا با سرعت از خانه خارج شوید، افزایش دهید.

گوگل مپس

در این صورت، در زمان خود صرفه‌جویی خواهید کرد و دیگر نیازی نیست زمان زیادی را برای تنظیم کنتورهای پارکینگ صرف کنید. همچنین، می‌توانید از لمس کنتورهای پارکینگ خودداری کنید، چرا که برخی از آن‌ها ممکن است آلوده به ویروس کرونا باشند.

امکان استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی که می‌تواند افزون بر ابعاد سلامتی و ورزش در کاهش شلوغی نیز موثر باشد، از دیگر ویژگی‌هایی است که در گذشته به این سرویس اضافه شده است. این قابلیت چند کاربرد دارد، نمایش مسیر پیاده‌روی تا رسیدن به یک ایستگاه دوچرخه، مسیر بین یک ایستگاه دوچرخه تا ایستگاه دیگر و در آخر مسیر پیاده‌روی از ایستگاه تا مقصد مورد‌نظر. این قابلیت شبیه به چیزی است که گوگل در سال ۲۰۱۸ برای اسکوترها و دوچرخه‌ها شروع کرد.

نظر شما درباره ویژگی‌های جدید گوگل مپس چیست؟ آیا این سرویس رایگان گوگل توانسته در دوران همه‌گیری کرونا به یکی از بهترین و مفیدترین دوستان انسان تبدیل شود؟ نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار