از ابتدای سال؛
تابناک سمنان: حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: مورد مثبت ابتلا به تب کریمه کنگو از ابتدای امسال تاکنون در استان گزارش نشده است و استان از لحاظ شیوع این بیماری جزو استان‌های پاک کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۸۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲ 23 July 2021

با آغاز فصل گرما تب کریمه کنگو را جدی بگیریم | خبرگزاری صدا و سیما

 

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: تب کریمه کنگو در هوای گرم و فصل تابستان شیوع دارد و نوعی کنه عامل انتقال این بیماری از دام به انسان است.

حمیدرضا حسینی بیان کرد : تب کریمه کنگو در دام علائم بالینی خاصی ندارد و پس از چند روز بروز تب بالا و کم اشتهایی در دام این بیماری رفع می شود اما این ویروس از دام به انسان منتقل شده و باعث بیماری در انسان می‌شود.

حسینی همچنین افزود: سمپاشی به وسیله عوامل و کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان در سراسر مناطق هدف برای جلوگیری از ابتلای دام به تب کریمه کنگو به صورت رایگان انجام شده است.

وی تصریح کرد: توزیع بروشورها و برگزاری دوره‌های آموزشی برای دامداران به منظور پیشگیری از ابتلا دام به تب کریمه کنگو از دیگر تمهیدات این اداره کل در پیشگیری است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان همچنین خاطرنشان کرد : برای جلوگیری از انتقال این بیماری از دام به انسان لازم است لاشه گوشت بعد از حداقل ۲۴ ساعت و احشاء خوراکی بعد از حداقل ۴۸ ساعت نگهداری در سردخانه دمای صفر تا چهار درجه مصرف شود.

وی خاطرنشان کرد: ۴۸ کانون بیماری ویروسی دام مانند تب برفکی، آبله و تب سه‌روزه سال گذشته در استان سمنان شناسایی شد که در مقایسه با سال ۱۳۹۸، در استان کاهش ۵۰ درصدی داشت و هیچ گونه مورددابتلا به تب کریمه کنگو گزارش نشد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان یادآور شد: نگهداری گوشت در سردخانه قبل از مصرف موجب اسیدی شدن و در نهایت ترد تر شدن گوشت می شود.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان به منظور اطمینان از خرید گوشت سالم، نیازهای خود را از مراکز عرضه تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان گفت: یک هزار و ۳۰۰ مرکز عرضه گوشت در استان وجود دارد که از این تعداد بیش از ۶۰۰ واحد قصابی است و شهروندان می توانند مواد گوشتی خود را از این مراکز تهیه کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار