فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: قرق‌بانان برابر قانون با ورود غیرمجاز دام به مراتع قرق‌شده برخورد می‌کنند .
کد خبر: ۹۸۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ 20 July 2021
 

 

به گزارش تابناک سمنان سرهنگ علیرضا ابوطالبی با بیان اینکه ورود دام مازاد به عرصه‌ها بیشترین فراوانی را در بین جرائم این حوزه داردگفت: حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ذخیره‌گاه‌های جنگلی و... نیازمند نیروی انسانی متناسب با گستره جغرافیایی استان است با این همه همکاران ما همه توان خود را برای پاسداری از انفال الهی و عرصه‌های طبیعی به کار می‌گیرند.

او  با بیان اینکه قرق‌بانان منابع طبیعی بار‌ها به دامداران اخطار می‌دهند و در صورت تکرار با آن‌ها برخورد می‌شود خاطرنشان کرد: قرق‌بانان در طول روز بار‌ها دام‌ها را از مناطق قرق‌شده خارج می‌کنند، اما گاه دامداران شبانه دام‌ها را به این مناطق برمی‌گردانند

سرهنگ ابوطالبی از دامداران و عشایر هم‌استانی و مهمان خواست از ورود دام مازاد به مراتع جلوگیری کنند چرا که این مهم به ویژه در شرایط خشکسالی و بارش‌های کم امسال، به مرتع فشار آورده و خود دامداران متضرر می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به تهدید و ضرب و شتم نیرو‌های قرق‌بان این یگان در برخی از مناطق تصریح کرد: متاسفانه گاهی دامداران و بهرزه‌بردارانعلی رغم هشدار‌های مختلف باز دام‌های خود را به مناطق قرق شده می‌برند که در همین راستا اخیرا یکی از قرق‌بان‌های ما مجروح شد.

او گفت: خوشبختانه وضعیت قرق‌بان بهبود یافته است. ضمن اینکه فرد متخلف دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شد و در حال حاضر در زندان به سر می‌برد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار