با نزدیک شدن به عید قربان ؛
تابناک سمنان: حمید رضا حسینی مدیر کل دامپزشکی استان سمنان با با اشاره به افزایش دمای هوا در تابستان و خطر بیماری تب کریمه کنگو گفت: به منظور جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بعد از ذبح دام حتما گوشت را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید.
کد خبر: ۹۷۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹ 19 July 2021

بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در فارس فوت کرد - ایرنا

 

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و به جهت پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام از عدم عرضه دام زنده در غرفه‌ها و میدان‌های فروش دام و همچنین حاشیه شهر‌ها خبرداد و گفت: اداره کل دامپزشکی استان سمنان به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمهیداتی را برای عرضه و ذبح دام در کشتارگاه‌ها و یا از طریق سفارش تلفنی، اینترنتی و غیرحضوری اندیشیده است.

وی با اشاره به اینکه در روزعید قربان ۶ کشتارگاه دام در سطح استان فعال هستند، به شهروندان تاکید کرد، کسانی که به دلیل بعد مسافت امکان دسترسی به کشتارگاه را ندارند با سامانه ۱۵۱۲ تماس گرفته و در خواست حضور اکیپ‌های نظارتی سیار را در مراحل ذبح کنند تا تیم‌های سیار در محل حضور یافته و برروند ذبح نظارت صحیح اعمال شود.

حمید رضا حسینی به فعالیت ۳۴ اکیپ ثابت و سیار نظارت دامپژشکی متشکل از ۳۶ دامپزشک و تکنسین در سطح استان اشاره و به شهروندان توصیه کرد در صورت امکان برای خرید و ذبح دام به کشتارگاه‌های سطح شهر به دلیل ایجاد امکان نظارت اکیپ‌های بازرسی برروند ذبح وبازرسی گوشت، مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: به منظور جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بعد از ذبح دام بخصوص بیماری مهلک تب خونریزی دهنده کریمه- کنگو حتما گوشت را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار داده و قبل از این مدت از تماس با خونابه و گوشت قربانی اجتناب کرده و پس از طی این مدت با استفاده از دستکش و رعایت اصول ایمنی اقدام به قطعه بندی گوشت ومصرف کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار