کودکان آینده‌سازان این مرز و بوم و چشم و چراغ خانواده‌ها هستند که اکنون شیوع ویروس کرونا از نوع دلتا سلامت‌شان را مورد هدف قرار داده و تعطیلی شهربازی ها مطالبه مردم برای تامین سلامت کودکان شان در شرایط کرونایی قرمز شهر سمنان است.
کد خبر: ۹۷۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸ 18 July 2021

چرا رنگ قرمز سمنان شهربازی‌ها را تعطیل نمی‌کند؟

 

به گزارش تابناک سمنان یکی از مراکز پرخطر برای کودکان در زمینه ابتلا به کرونا از نوع دلتا، شهربازی‌ها هستند و ضرورت دارد اکنون که شهر سمنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد این اماکن تعطیل شوند.

شهربازی‌های شهر سمنان در این شرایط قرمز کرونایی هم چنان فعالیت می‌کنند و شاید گفت چرا خود مردم برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به ویروس اقدام عملی نمی کنند؟ اما همه ما در خانواده خود فرزند زیر ۱۰ سال را داشته یا داریم که از کنار بوستان ها گذر کرده و زمانی که متوجه چراغ های روشن و هیجان انگیز شهربازی می شود والدین را مجبور به همراهی در شهربازی می‌کنند، اما اگر شهربازی تعطیل باشد می‌توان کودکان را به کاری دیگر سرگرم کرد و اگر بهانه وسایل شهربازی را گرفت توضیح داد که شهربازی تعطیل است.


براساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا در شرایط قرمز کرونایی واحدهای صنفی گروه چهار مانند شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی باید تعطیل باشند، اما در سمنان در شرایطی که در وضعیت زرد و نارنجی کرونایی شهربازی ها تعطیل نبود اکنون نیز در رنگ‌بندی قرمز بازهم تعطیل نیستند.


در شرایطی که مدافعان سلامت در شرایط اوج دوباره شیوع کرونا برای نجات جان بیماران بی‌وقفه و شبانه‌روزی تلاش می‌کنند، انتظار می‌رود آحاد جامعه و بخش‌های مختلف هر کدام به سهم خود در مبارزه با این ویروس منحوس همراهی کنند.
شهربازی‌ تازه احداث شده در سمنان طی ۲ هفته اخیر در این شرایط کرونایی به جاذبه‌ای برای مردم تبدیل شده که در روزهای تعطیل پایان هفته با ازدحام جمعیت مواجه است و یا یکی از شهربازی‌های مجهز و سرپوشیده شهر سمنان در این شرایط قرمز کرونایی بدون تعطیلی خدمات ارائه می‌دهد و مطالبه به حق مردمی است که بخواهند در این شرایط نابسامان بهداشتی، این مراکز به منظور حفظ سلامت کودکان تعطیل شوند و دستگاه‌های نظارتی و کمیته‌های نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا بر این مراکز بیش از پیش نظارت داشته باشند.

گرچه درصد زیادی از مردم ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی فرزندان خود را از حضور در شهربازی ها منع می کنند اما دود بی تدبیری برای تعطیل نکردن شهربازی ها به چشمان همه مردم خواهد رفت و باعث اپیدمی بیشتر ویروس در سطح شهر می شود.
براساس شواهد حداکثر ۵۰ درصد مراجعه‌کنندگان به شهربازی از ماسک استفاده می‌کنند و به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پای بند هستند و حتی اپراتور دستگاه‌های شهربازی نیز ماسک نمی‌زنند و وسایل نیز ضدعفونی نمی‌شود و انتظار می‌رود نظارت بر این بخش برای حفظ سلامت کودکان به عنوان سرمایه‌های کشور افزایش یابد.
حتی برخی اصناف و مشاغل دیگر در سمنان نیز نسبت به باز بودن شهربازی‌ها گله‌مند هستند و اظهار می دارند کمیته‌های نظارت بر رعایت محدودیت‌ها کرونایی در صورت فعالیت مشاغل آن ها در زمان اعمال محدودیت‌ها، برخورد جدی می‌کنند در صورتی که تمام دستورالعمل‌های بهداشتی در صنف آن ها رعایت می‌شود و تراکم جمعیت بسیار کم است، اما شهربازی که محلی شلوغ و پرخطر برای شیوع کرونا است و روزانه صدها و در ایام تعطیل هزاران نفر در این مراکز حضور می‌یابند با وجود شرایط قرمز کرونایی فعال هستند.
می‌توان گفت در شرایطی که کمبود و قطعی مکرر برق مشکلات زیادی را برای مشترکان خانگی و صنعتی ایجاد کرده است، تعطیلی شهربازی حداقل در شرایط قرمز کرونایی می‌تواند کمک کننده در صرفه‌جویی و تامین شبکه پایدار برق باشد.
کرونا و به خصوص نوع دلتا با هیچکس شوخی ندارد و به گفته متخصصان، سلامت آحاد جامعه و به خصوص کودکان سه تا هفت سال را بسیار شدید نشانه گرفته و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تنها راهکار مقابله است و خواسته به حق مردم سمنان این است که ستاد مقابله با کرونا استان سمنان در این برهه حساس به شرایط فعالیت شهربازی‌ها مانند دیگر مراکز پرخطر مانند فروشگاه‌های بزرگ نظارت ویژه داشته باشد تا شاهد اتفاقات دلخراش و ناگوار نباشیم که به آسانی و در کوتاه مدت جبران‌پذیر نیست.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار