توسعه دهندگان کلاب هاوس به تازگی ویژگی ارسال پیام متنی مستقیم یا در حقیقت بک چنل را برای تمام کاربران هر دو پلتفرم اندروید و iOS در دسترس قرار داده‌اند. به این ترتیب اکنون کاربران می‌توانند افزون بر چت مستقیم، در گروه‌ها نیز چت کرده و به ارسال لینک‌های مختلف بپردازند.
کد خبر: ۹۷۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 16 July 2021
جت متنی کلاب هاوس

 

به گزارش تابناک سمنان اگرچه هنوز امکان ارسال تصاویر و ویدیوها ممکن نیست اما یکی از سخنگوهای تیم توسعه دهنده کلاب هاوس تایید کرده است که این قابلیت به زودی همراه با چند ویژگی جدید دیگر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین یک صندوق دریافت ثانویه نیز درون این اپلیکیشن تعبیه خواهد شد که به نگه‌داری درخواست‌ها اختصاص خواهد داشت.

این قابلیت جدید به مدیران چنل‌ها کمک می‌کند که هنگام برگزاری نشست‌های صوتی با یکدیگر تعامل داشته باشند، افراد پس از برگزاری یک رویداد به تعامل و همچنین به گفت‌وگوی متنی بپردازند که در حالت پیشین نیازمند استفاده از اپلیکیشن‌های جداگانه بود. نمی‌توان گفت که توسعه این ویژگی غیرقابل پیش‌بینی بوده است. کلاب هاوس مدتی پیش در ماه ژوئن به صورت تصادفی اضافه شدن این ویژگی را افشا کرده بود.

با این وجود، ویژگی مذکور مسلماً اهمیت قابل توجهی دارد چرا که به گفته توسعه دهندگان، اپلیکیشن اندروید کلاب هاوس بیش از ۸ میلیون بار دانلود شده و روزانه ۵۰۰ هزار اتاق جدید ساخته می‌شود. رقبای این اپلیکیشن یعنی توییتر و فیس بوک با ویژگی‌های Twitter Spaces و Facebook Live Audio Rooms افزون بر برگزاری نشست‌های صوتی زنده، چت متنی را نیز از مدت‌ها پیش در اختیار کاربرانشان قرار داده‌اند.

در قسمت Live Audio Rooms هر کس می‌تواند به‌عنوان سخنران دعوت شود و به‌طور همزمان ۵۰ نفر امکان صحبت در روم‌ها را خواهند داشت. ضمن اینکه، برخلاف کلاب هاوس هیچ محدودیتی در مورد حداکثر تعداد شنوندگان روم‌ها وجود نخواهد داشت.

کلاب هاوس

اپلیکیشن Live Audio Rooms دارای قابلیت‌های خوبی دیگری از جمله کپشن‌های زنده و همچنین نمایش نوتیفیکشن‌ها در هنگام ورود دوستان و فالوورهای شما به یک روم هم است. یک دکمه “raise a hand” هم وجود دارد که برای درخواست ورود به گفتگوها استفاده می‌شود. همچنین در این اپلیکیشن ایموجی‌های مختلفی برای واکنش به گفتگوها وجود دارد. بد نیست بدانید که در حال حاضر فقط اسپیس توییتر دارای کپشن‌های زنده است و کلاب هاوس همچنان از آن بی‌بهره است.

از طرفی توییتر و فیس بوک تنها مدعیان کسب کاربران بیشتر از این طریق نیستند. برنامه مبتنی بر صدای اسپاتیفای، به نام گرین روم، مدتی پیش رسماً برای اندروید و آی او اس منتشر شد که اولین اقدام این شرکت برای ورود به پلتفرم‌های اجتماعی است. این برنامه که شبیه به کلاب هاوس است، به کاربران اجازه می‌دهد بتوانند راجع به موضوعات مختلف با یکدیگر به گفتگو بپردازند.

این برنامه که توسط بتی لبز (Betty Labs) ساخته شده بود در ماه مارس توسط اسپاتیفای خریداری شد که بیشتر بر روی مباحث و موضوعات ورزشی تمرکز کرده بود که با تغییرات اخیر، افرادی که صرفاً برای اهداف ورزشی این برنامه را نصب کرده بودند، اکنون با گزینه‌ها و موضوعات بیشتری مواجه خواهند شد.

به بحث خود بازگدریم. در نتیجه بک چنل به کلاس هاوس اجازه می‌دهد که به کاربرانش درباره برگزاری گفت‌وگوهایشان اطمینان داده و زندگی اجتماعی بهتری را برای آن‌ها رقم بزند. به نظر شما این ویژگی جدید کلاب هاوس می‌تواند در محبوبیت آن نقش داشته باشد یا این شبکه اجتماعی نوظهور به موارد بیشتری برای تصاحب جایگاه رقبایش نیاز دارد؟

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار