کد خبر: ۹۷۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ 16 July 2021
Steam Deck

 

به گزارش تابناک سمنان طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده از کنسول جدید شرکت ولو (Valve) یعنی استیم دک (Steam Deck)، به نظر می‌رسد بر خلاف کنسول نینتندو سوییچ، بازی‌بازان با یک پلتفرم گسترده در مقیاس رایانه‌های شخصی و امکانات زیاد آن مواجه شوند.

کنسول استیم دک شرکت ولو در واقع یک رایانه‌ی شخصی قابل حمل و دستی به شمار می‌آید که امکان دسترسی یک پارچه‌ی بازی‌بازان به مجموعه‌ی بازی‌های خریداری شده بر روی فروشگاه استیم را مهیا خواهد کرد. با این که در نگاه اول استیم دک به مانند کنسول نینتندو سوییچ یک پلتفرم جهت اجرای بازی به نظر می‌رسد اما کاربران کنسول جدید ولو قادر خواهند بود بر روی سیستم عامل و نرم‌افزارهای نصب شده کنترل‌های لازم را داشته باشند.

در همین راستا اخیرا آقای پیر گریفایس (Pierre Griffais)، یکی از توسعه‌دهندگان شرکت ولو در مصاحبه با IGN اظهار داشت که کنسول استیم دک تقریبا می‌تواند هر نرم‌افزاری که بر روی رایانه‌های شخصی استفاده می‌شود را اجرا کند. همچنین بر خلاف ظاهر دستی آن، کاربران قادر خواهند بود به مانند کلید میانبر Alt+Tab هنگام اجرای بازی به صفحه‌ی مرورگر رفته یا به ادامه‌ی تماشای یک فیلم بپردازند.

طبق اطلاعات تایید شده توسط وب‌سایت IGN، کاربران قادر هستند سیستم عامل از پیش نصب شده‌ی SteamOS را حذف کرده و ویندوز را بر روی کنسول استیم دک خود نصب نمایند. اگر چه این اقدام به دلیل بهینه‌سازی بهتر نسخه‌ی جدید SteamOS برای عملکرد سخت‌افزار استیم دک احتمالاً بر روی اجرای بازی‌ها تاثیرگذار باشد اما بدان معنا است که کاربران قادر هستند تقریبا اکثر برنامه‌هایی که معمولا بر روی رایانه‌های شخصی استفاده می‌کنند را در کنسول استیم دک اجرا نمایند.

همچنین به نظر می‌رسد که استیم دک از فروشگاه‌های مایکروسافت و اپیک گیمز (Epic Games) پشتیبانی کرده و در نهایت به پلتفرم جدید و دستی ایکس‌باکس گیم‌پس (Xbox Game Pass) تبدیل شود. آقای لارنس یانگ (Lawrence Yang)، یکی از طراحان ارشد شرکت ولو در مورد کنسول استیم دک افزود:

ما فکر می‌کنیم که افراد نباید در یک جهت مشخص یا مجموعه‌ی خاصی از نرم‌افزارهایی که می‌توانند بر روی کنسول خود نصب نمایند، گیر کنند. شما اگر یک کنسول استیم دک خریداری کنید، در واقع یک پلتفرم رایانه‌ی شخصی در اختیار دارید. شما قادر هستید هر آن چه که می‌خواهید را بر روی آن نصب کنید و از تمامی وسایل جانبی دلخواه در استفاده از آن بهره ببرید. شاید یک روش بهتر برای درک کردن موضوع گفته شده این باشد که استیم دک را به جای در نظر گرفتن به عنوان یک کنسول، به مانند یک رایانه‌ی شخصی کوچک که یک کنترلر به آن متصل شده است در نظر بگیرید.

بدون شک امکانات بسیار زیاد کنسول استیم دک در مقایسه با نینتندو سوییچ چشمگیر است. در واقع کنسول دستی شرکت نینتندو دارای سیستم عامل بسیار محدود و قوانین سخت‌گیرانه به حساب می‌آید که به کاربران اجازه‌ی دسترسی به مرورگرهای رسمی، سیستم‌های استریم به مانند نتفلیکس (Netflix) و استفاده به عنوان یک پخش‌کننده‌ی چند رسانه‌ای را نمی‌دهد. با توجه به این موارد به نظر می‌رسد خرید یک کنسول دستی با قابلیت‌های فراوان به مانند استیم دک برای بسیاری از بازی‌بازان هیجان‌انگیز باشد.

طبق اعلام شرکت ولو، عرضه‌ی کنسول استیم دک از ماه دسامبر سال جاری آغاز خواهد شد و قیمت نسخه‌ی پایه‌ی آن ۳۹۹ دلار خواهد بود. همچنین در کنار کنسول استیم دک یک داک اختیاری به طور جداگانه فروخته می‌شود که به بازی‌بازان این امکان را خواهد داد بر روی تلویزیون و مانیتورها به تجربه‌ی بازی با وضوح و نرخ فریم بالاتری بپردازند. در پایان شما می‌توانید مقایسه‌ی کنسول استیم دک با کنسول‌های نسل نهمی پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس را در این نشانی مشاهده نمایید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان 
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: گیمفا

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار