مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مبارزه با سن غلات در مزارع استان در نهایت به سطحی معادل ۲۴ هزار و ۵۹۵ هکتار رسید.
کد خبر: ۹۷۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ 15 July 2021
 

 

 

به گزارش تابناک سمنان عباس مشیریان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان  با اشاره به مبارزه انجام شده با آفت سن غلات در استان سمنان، به رسانه‌ها اظهار داشت: مبارزه با سن مادری و پوره در سال زراعی در همه شهرستان‌ها جاری انجام شد.

او سطح کلی مبارزه با سن غلات اعم از مرحله مادری و پوره را ۲۴ هزار و ۵۹۵ هکتار عنوان کرد و افزود: سال گذشته مبارزه با این آفت در سطح ۱۷ هزار و ۷۷۰ هکتار انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، کل سطح مبارزه با سن مادری را ۱۲ هزار و ۸۶۰ هکتار عنوان کرد و گفت: کل سطح مبارزه با پوره نیز ۱۱ هزار و ۷۳۵ هکتار بود.

مشیریان با اشاره به مهم‌ترین تأثیرات تغییرات جوی بر تراکم جمعیت در وسعت آلودگی سن غلات گفت: میزان بارندگی در چند سال اخیر نسبت به ۲۰ سال گذشته کاهش بسیار شدید داشت، به‌طوری‌که سمنان را در بین خشک‌ترین استان‌ها قرار داد.

او تصریح کرد: افزایش میانگین دما در اواخر اسفند ۹۹ و اوایل فروردین امسال نسبت به سال گذشته باعث افزایش و سرعت بیشتر خسارت سن مادری و در نتیجه افزایش تعداد تخم‌های این مرحله از آفت شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: افزایش کم سابقه دما در اوایل اردیبهشت نه تنها باعث ورود زودهنگام غلات از مرحله رویشی به زایشی شد، بلکه منجر به رشد جمعیت پوره و در نهایت افزایش میزان مبارزه شیمیایی در این مرحله شد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار