استاندار سمنان گفت:با پیگیری‌های شورای معادن در پایان سال ۹۹ ،تعداد معادن فعال و دارای پروانه بهره براری افزایش ۸۰ درصدی داشت.
کد خبر: ۹۷۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶ 14 July 2021
 

 

به گزارش تابناک سمنان علیرضا آشناگر استاندار سمنان در حاشیه جلسه معادن استان گفت: تعداد معادن فعال در ابتدای سال ۹۹، ۶۴۸ معدن بوده که تنها تعداد ۳۷۴ عدد از آن‌ها دارای پروانه بهره برداری بودند که با پیگیری‌های شورای معادن در انتهای همان سال به ۴۲۹ معدن فعال و دارای پروانه بهره براری افزایش پیدا کرد که شاهد افزایش ۸۰ درصدی بودیم.

وی افزود: در سال ۹۹ بعضی از معدن کارانی پروانه فعالیت جهت فریز کردن اخذ می‌کردند که پروانه آن‌ها سلب صلاحیت شده و همین تصمیم باعث شد که معدن کاران اقدام به فعالسازی معادن خود کنند.

رئیس شورای معادن استان در خصوص مصوبات جلسه امروز هم گفت: در جلسه امروز گزارشی از وضعیت معادن و گزارشی در خصوص رفع سلب صلاحیت‌ها مطرح شد که تصمیم این شورا مبنی بر عدم بازگشت معادن سلب صلاحیت شده بر چرخه فعالیت بود.

علیرضا آشناگر فعالیت مجدد معادن سلب صلاحیت شده را نظر شورای معدن استان دانست و افزود: این معادن باید مجددا علت صلاحیت آن‌ها در این شورا بررسی و تصمیمات لازم در خصوص فعالیت دوباره آن‌ها اتخاذ شود.

استاندار سمنان جلوگیری از خام فروشی حفظ محیط زیست و ثروت آفرینی با فرآوری در معادن را از اهداف شورای معادن استان عنوان کرد.

وی هم چنین در خصوص دیگر مصوبات این جلسه ابراز داشت: در این جلسه مقرر شد تا یک درصد از هزینه‌های جاری معادن که با تردد‌های متعدد وسایل نقلیه این معادن آسیب‌هایی به جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی وارد می‌کنند به بازسازی راه‌ها اختصاص یابد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار