سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: رویکردی که آقای رئیسی در پیش گرفته اند و با بعضی از صاحبان قلم و یا هنر تماس گرفتند و از آنها خواستند دیدگاه هایشان را منتقل کنند و یا با بعضی از سیاسیون در جریان مخالف تماس گرفتند رویکرد بسیار مثبتی است.
کد خبر: ۹۷۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ 14 July 2021

افزایش اختیارات رئیسی در مذاکرات هسته ای؟

 

 

به گزارش تابناک سمنان حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم گفت:اولویت دولت آینده با توجه به اظهارات قبلی آقای رئیسی، خنثی کردن تحریم‌ها است.

وی افزود: با توجه به اینکه جناب آقای رئیسی در خط هدایت‌های رهبری آغاز به کار کرده و دنبال خواهد کرد مسلما حمایت‌های بیشتری را هم از سوی رهبر معظم انقلاب و بقیه اجزا و ارکان نظام جمهوری اسلامی خواهد داشت.

بخش هایی از این گفتگو را بخوانید؛

* نوع برخورد و مراوده دولت با جریانات سیاسی منتقد و مخالف باید به چه سمت و سویی باشد که فضا برای مطالبه گری جریانات منتقد یا مخالف فراهم شود؟

رویکردی که جناب آقای رئیسی در پیش گرفته اند و با بعضی از صاحبان قلم و یا هنر تماس گرفتند و از  آنها خواستند دیدگاه هایشان را منتقل کنند و یا با بعضی از سیاسیون در جریان مخالف تماس گرفتند رویکرد بسیار مثبتی است و این مسئله نشان می دهد ایشان انتقادپذیر است و آمادگی دارد در نامه ها و گزارش ها و مطالبی که آنها به دفتر رئیس جمهور ارسال می کنند و یا در فضای عمومی منتشر می کنند اگر نگاه مثبتی باشد و به حل مشکل کمک می‌کند، از آنها استفاده خواهد کرد.

بنابراین چنین رویکردی، رویکردی است که طبعا در جریان مقابل، انعطافی را نسبت به دولت پدید می‌آورد و به بیانی، کمک دهی را اقتضا می‌کند. بنده تصور می‌کنم رویکردی که آقای رئیسی آغاز کرده رویکرد خوبی است که می تواند به انسجام اجتماعی و وحدت ملی کمک کند.

*این رویکرد تعامل گرایانه آقای رئیسی با جریان رقیب یا مخالف، آیا یک بحث راهبردی است یا اینکه....

طبیعتا این یک ویژگی شخصیتی است این نشانی است که در آغاز کار در حال نشان داده شدن است اما وقتی که دولت شکل بگیرد این ویژگی شخصیتی تبدیل به یک گفتمان  و رویه می‌شود چراکه دولت تحت تاثیر رئیس جمهور رفتار می کند.

رئیسی از مذاکرات استقبال می کند اگر....

*با توجه به گرفتاری هایی که تحریم ها در چندسال اخیر بر کشور تحمیل کرده است، به عنوان یک چهره اقتصادی چقدر ضرورت دارد که دولت آینده رفع تحریم ها را اولویت خود قرار دهد؟

اولویت دولت آینده با توجه به اظهارات قبلی آقای رئیسی، خنثی کردن تحریم‌ها است، خنثی کردن تحریم‌ها بدین گونه است که بیش از اینکه به خود تحریم ها و رفع تحریم‌ها بها داده شود باید به این مسئله اولویت داده شود که آنچه که آنها تحریم کرده‌اند ما به گونه‌ای درارتباط با تولید داخل، صادرات و در ارتباط با سایر دولت‌ها به ویژه کشورهای همسایه و آسیایی رفتار کنیم که آن تحریم‌ها، خاصیت و ارزش خودش را از دست بدهد. البته اگر طرف‌های مذاکره، آمادگی داشته باشند صادقانه در مذاکرات به دنبال رفع تحریم‌ها باشند حتما دولت آقای رئیسی هم استقبال خواهد کرد.

* بعضی ها می گویند ممکن است قدرت و اختیارات رییسی در مذاکرات هسته ای بیشتر باشد به نظرتان چنین چیزی ممکن است؟ 

با توجه به اینکه جناب آقای رئیسی در خط هدایت‌های رهبری آغاز به کار کرده و دنبال خواهد کرد مسلما حمایت‌های بیشتری را هم از سوی رهبر معظم انقلاب و بقیه اجزا و ارکان نظام جمهوری اسلامی خواهد داشت و در واقع با قدرت بیشتری، این مسئله را پیگیری کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: خبرآنلاین

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار