مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان برخی باید‌ها و نباید‌هایی که منتخبان شورا‌های اسلامی ملزم به رعایت آن هستند را مورد تأکید قرار داد.
کد خبر: ۹۷۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶ 13 July 2021
 

 

 

به گزارش تابناک سمنان مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان اظهار کرد: لزوم تصویب بودجه، اصلاح و متمم و تفریغ بودجه سالانه روستایی و همچنین تصویب و تعرفه عوارض محلی پیشنهادی روستایی با رعایت سیاست‌های عمومی دولت و ارسال به مراجع ذی‌صلاح جهت تأیید و تصویب نهایی در موارد مقرر قانونی از جمله وظایف شورای اسلامی روستا است.

او  افزود: لزوم نظارت هرچه بیشتر شورا‌ها بر حُسن اداره امور مالی دهیاری با تأکید بر حفظ سرمایه و دارایی‌ها و اموال عمومی و اختصاصی دهیاری و همچنین نظارت بر حساب درآمد و هزینه و امور حسابرسی عملکرد سالانه دهیاری‌ها و انتخاب حسابرس رسمی و اعلام موارد نقض و تخلف به دهیار از دیگر وظایف شورای اسلامی روستا است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان بیان کرد: شرح وظایف مقرر برای اعضای شورای اسلامی روستا‌ها در ماده ۷۶ قانون شورا‌ها از جمله پرهیز و رعایت عدم ورود به مباحث تقسیمات کشوری شامل ارتقا، الحاق و انتزاع مربوط به سطوح تقسیمات کشوری باید رعایت شود.

صمیمیان عنوان کرد: استفاده غیرقانونی از مُهر شورا‌ها و عدم تأیید استشهادیه‌های محلی و مبایعه‌نامه‌ها خارج از اختیار شورا‌های اسلامی روستا‌ها است.

او گفت: ماده ۹۵ قانون اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور مبنی بر عدم دخالت شورا در عزل و نصب کارکنان دهیاری‌ها باید اجرا شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان با بیان اینکه تعداد اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌ها در این استان ۹۵۳ نفر است، بر لزوم عدم تصویب آن دسته از مصوبات شورای اسلامی که به موجب رأی هیأت عمومی دیوان ابطال شده است، تأکید کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار