جاودانگی در ومبلی
قهرمانی تاریخی ایتالیا در خاک انگلیس، دو نقش اول بزرگ داشت: روبرتو مانچینی و جان لوئیجی دوناروما. دو قهرمان ملی که گریه امان‌‎شان را بریده بود.
کد خبر: ۹۷۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ 12 July 2021

به گزارش تابناک سمنان یورو 2020 در نهایت با قهرمانی ایتالیا پایان یافت. آتزوری در بازی نهایی و در ضربات پنالتی توانست انگلیس را در ومبلی شکست دهد و برای دومین بار فاتح رقابت های یورو شود. تیمی که 4 سال پیش نتوانسته بود مجوز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد، حالا لقب قهرمان اروپا را یدک می کشد.

 

 

Italy 0 Sweden 0 (0-1 agg): Ventura on the brink as Azzurri miss first  World Cup in 60 years

 

 

فاصله بین ناکامی بزرگ و تاریخی ایتالیا در راه رسیدن به جام جهانی 2018 تا قهرمانی امشب 4 سال بود و در این تحول بدون شک نقش یک مربی برجسته است؛ روبرتو مانچینی.

سرمربی سابق اینتر و منچسترسیتی سال 2018 جانشین ونتورا شد و ایتالیا با او قدم در مسیری جدید گذاشت. مسیری که انتهایش فتح یورو 2020 بود و البته کار ایتالیا تمام نشده و این تیم حالا قهرمانی جام جهانی 2022 را نشانه خواهد رفت.

 

 

 

 

امشب پس از 55 سال تیم ملی انگلیس در آستانه رسیدن به یک موفقیت تاریخی قرار داشت. سه شیرها که آخرین بار سال 1966 به یک قهرمانی مهم دست یافتند(جام جهانی)، در یک قدمی فتح رقابت های یورو قرار داشتند ولی پشت سر شاگردان مانچینی ماندند.

مانچینی دیروز تیتر یک نشریه نشنال اسکاتلند بود. 

 

 

 

 

سرمربی آتزوری تبدیل به آخرین سنگر اسکاتلندی ها شده بود:« نجات مان بده روبرتو، تو آخرین امید ما هستی. نمی توانیم کری های شان را برای 55 سال دیگر تحمل کنیم.»

تصویر روبرتو مانچینی روی بدن مل گیبسون در فیلم معروف شجاع دل مونتاژ شده بود؛ شخصیتی که در آن فیلم باعث غرور و افتخار اسکاتلندی ها برابر انگلیس بود.

مانچینی امشب باید شادی را به دو ملت تقدیم می کرد، اولی ایتالیا و دومی اسکاتلند و در نهایت توانست سربلند از این ماموریت خارج شود.

 

 

 

 

 روبرتو مانچینی امشب در شرایطی تیم ملی ایتالیا را در دیدار نهایی یورو 2020 برابر تیم ملی انگلیس هدایت کرد که یک دهه قبل خاطرات شیرینی از فعالیت در این کشور داشته است. او سال 2012 توانسته بود منچسترسیتی را پس از بیش از نیم قرن قهرمان لیگ برتر کند. سیتی با گل دقیقه پایانی سرخیو آگوئرو بود که توانست در ورزشگاه اتحاد قهرمان شود و مانچینی آن روز خوشحال ترین مرد روی زمین بود.

امشب همان خاطرات اما در ومبلی تکرار شد.

 

 

 

 

 

او در پایان بازی از خود بی خود شده بود و بی اختیار در آغوش جانلوکا ویالی و دیگر دستیارانش اشک می ریخت.

 روبرتو مانچینی و جانلوکا ویالی دو اسطوره فوتبال ایتالیا، خاطرات مشترک شیرینی را در کنار یکدیگر دارند و این خاطرات با قهرمانی در یورو 2020 در کسوت سرمربی و مربی تیم ملی فوتبال ایتالیا، شیرین‌تر از گذشته شد.

 

 

 

 

 

 

مانچو و ویالی در دوران بازی و در کنار یکدیگر با هدایت گوران اریکسون، طلایی‌ترین دوران تاریخ باشگاه سمپدوریا را رقم زدند و پس از آن همکاری آن‌ها در کسوت سرمربی و دستیار ادامه پیدا کرد. این دو امشب در آغوش هم گریستند و افتخاری دیگر را جشن گرفتند.

 

 

 

 

 

ستاره گریان دیگر زمین جان لوئیجی دوناروما بود. گلر  سابق میلان که پس از یک فصل پرفشار در نهایت نتوانست بر سر تمدید قرارداد به توافق برسد و میلان با او قطع همکاری کرد. دوناروما که از سوی هواداران میلان به پول پرست متهم شده و در طول رقابت ها نیز از نیش کنایه ها در امان نبود، تورنمنتی فوق العاده را پشت سر گذاشت و یک تنه ایتالیا را در نیمه نهایی و فینال پیروز میدان کرد.

 

 

 

 

او برابر اسپانیا با مهار دو پنالتی قهرمان تیمش شد و امشب نیز سه پنالتی بازیکنان انگلیس را گرفت تا نقش اول را در قهرمانی آتزوری ایفا کند. او بهترین بازیکن زمین نیز شناخته شد و در پایان بغضش شکست و شروع به گریه کرد.

 

 

 

 

 

شبی تاریخی برای دوناروما و روبرتو مانچینی به ثبت رسید؛ دو شخصیتی که حالا در قلب ایتالیایی ها جای دارند و نقش اول قهرمانی آتزوری لقب گرفته اند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار