با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و کمیته امداد صورت می گیرد؛
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: در راستای بسط و گسترش فرهنگ ایران اسلامی و نهادینه سازی ارزش اخلاقی و انسانی و پرورش استعداد و نخبه پروری توانمندسازی نسل کودک نوجوان خانواده مددجویان کمیته امداد استان سمنان تفاهم نامه‌ای فی ما بین کمیته امداد استان سمنان و کانون پرورشی فکری کودکان منعقد گردید.
کد خبر: ۹۷۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴ 11 July 2021

توانمندسازی کودکان خانواده‌های مددجو در استان سمنان

عکس تزئینی ست

 

به گزارش تابناک سمنان محسن مسعودیان راد اظهار کرد: در راستای بسط و گسترش فرهنگ ایران اسلامی و نهادینه سازی ارزش اخلاقی و انسانی، پرورش  استعداد و نخبه پروری توانمندسازی نسل کودک نوجوان خانواده مددجویان کمیته امداد استان سمنان تفاهم نامه‌ای فی ما بین کمیته امداد استان سمنان و کانون پرورشی فکری کودکان منعقد شد.

 مدیرکل کمیته امداد استان سمنان به اهداف این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: ایجاد بستر مناسب جهت بروز خلاقیت و شکوفایی استعداد دانش آموزان و مددجویان، پرورش استعدادهای بالقوه و دانش آموزان در جامعه هدف، توانمندی و تربیت تعالی آینده‌سازان جامعه اسلامی توجه به اندیشه و تفکر و نیازهای عاطفی کودکان و ارتقای سلامت از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به اندیشه و نیازهای عاطفی  کودکان و نوجوانان ،کمک به ارتقای سلامت جسمی روانی و تقویت درک مناسب کودکان از قابلیت و ارزش‌های فردی توسعه و ارتقا کمی و کیفی فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی هنر در حوزه کودک و نوجوانان در این تفاهم دنبال می‌شود.

 مسعودیان راد، ترغیب و ایجاد زمینه لازم جهت بهره مندی حداکثری کودکان و نوجوانان تحت حمایت برای برنامه های آموزشی کانون در کلاس‌ها، در اختیار قرار دادن امکانات فضای کانون فرهنگی و تربیتی دامغان و شاهرود جهت فعالیت‌های کانون، همکاری تعامل جهت تاسیس مرکز نیکوکاری تخصصی کانون را از تعهدات کمیته امداد در این تفاهم نامه برشمرد و گفت: اطلاع‌رسانی برنامه‌های فرهنگی کارگاه تخصصی، فراخوان مسابقات، همکاری در کشف پرورش استعداد نوجوانان،ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی، طرح های ویژه کانون بهره‌مند از کتابخانه‌های سیار کتابخانه‌های پستی مناطق روستایی در برگزاری کارگاه تخصصی متناسب با شرایط و نیازهای مدرن و  معرفی مربی های مستعد کارآزموده از جمله تعهدات کانون پرورشی فکری کودکان است‌.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان معین استان سیستان و بلوچستان شده افزود: این نهاد حمایتی قرار است که در ابعاد مختلف حمایتی اقتصادی و رفرهنگی حامی کودکان باشد.

نبی الله خدابخشی مدیر کانون پرورش فکری کودکان استان سمنان تصریح کرد: نگاه کمیته امداد استان سمنان در مقوله توانمندی ایتام ریشه ای است.

وی بااشاره به اینکه نگاه امداد و مدیر کل به‌دلیل نگاه به قرآن ریشه ای و بادوام است، تصریح کرد: بخش عمده ما مشکلات اقتصادی است اما در بخش فرهنگی مفاهیم زیادی وجود دارد

سعید اسعدی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان سمنان، تصریح کرد: ضروری است سهم فرهنگ در سبد خانواده ها افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه اگر برای کانون ها هزینه شود، تصریح کرد: مطمئنا هزینه های کمتری برای نهادینه کردن فرهنگ  خواهیم پرداخت.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار