مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: هزینه برق مصرفی برآوردشده برای ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز کشف‌شده در استان بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال است.
کد خبر: ۹۷۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ 10 July 2021

به گزارش تابناک سمنان سیدمحمد موسوی زاده  افزود: عملیات شناسایی دستگاه‌های  غیرمجاز استخراج رمزارز از یک سال  و نیم تاکنون مطرح شده و تاکنون در استان سمنان سه هزار و ۱۰۰ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز کشف شد.

وی با اشاره به اینکه از سوی شرکت توانیر ماه های اخیر از طریق اطلاعات مردمی رزمایش های ملی شناسایی این مزارع رمزارز در دستور کار قرار گرفت ادامه داد: در تازه‌ترین رزمایش روز پنجشنبه گذشته با ۲۷ نشانی رزمایش برخورد با ماینرهای غیرمجاز در استان سمنان اجرا شد.

وی بیان کرد: در سومین رزمایش با اخذ مجوز از عوامل قضایی تعداد ۱۲۲ دستگاه ماینر کشف و جمع آوری شد و تعداد این دستگاههای غیرمجاز طی مدت بیش از یکسال گذشته بالغ بر سه هزار و ۱۰۰ دستگاه شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان یادآور شد: هر دستگاه ماینر حدود ۱.۵ کیلووات مصرف برق دارد که حدود مصرف یک خانوار در تابستان است، ماینرهای کشف شده ظرفیت تولید نیروگاهی حدود ۱۰ مگاوات را مصرف می کردند که معادل ۱۰ هزار خانه یا یک شهرستان کوچک است.

وی تاکید کرد: مردم استان برای همکاری در زمینه معرفی دستگاه های رمزارز غیرمجاز، می توانند مراتب را به شماره تلفن ۳۳۴۳۹۲۷۲ دفتر حراست این شرکت و بدون هیچگونه نگرانی با اطمینان به حفظ محرمانگی اطلاعات ارائه شده، مراتب را اطلاع رسانی کنند و از پاداش درنظر گرفته شده نیز بهره مند شوند.

مزرعه رمزارز مجاز فعال در استان وجود ندارد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: هیچ مزرعه رمزارز مجاز و دارای مجوز در استان اکنون فعالیتی ندارد.

موسوی زاده افزود: طبق اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ۱۰۰ مزرعه استخراج رمزارز در استان سمنان مجوز دارد که ۱۲ مزرعه با دستگاه‌های نصب‌شده هستند ولی هیچ کدام فعالیتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه هیچ مزرعه رمزارز مجازی اجازه فعالیت تا پایان شهریور ۱۴۰۰ ندارد، بیان کرد: بیشتر این مزرعه‌های رمزارز مجاز برای بخش خصوصی و یا برخی واحدهایی است که در کنار تولید می‌خواهند به استخراج رمزارز نیز بپردازند.

سهم ۱۱۰ مگاواتی سمنان برای جبران کمبود برق کشور

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به کمبود ۱۱ هزار مگاوات برق در شرایط کنونی کشور، گفت: استان سمنان سهمی ۱۱ هزار مگاواتی در این موضوع دارد که سعی می شود با رعایت عدالت در بخش توزیع، قطع برق بخش های مختلف برای جبران این کمبود به منظور حفظ شبکه محقق شود.

وی اعمال خاموشی فقط ۲ ساعته بخش خانگی را در استان سمنان مشروط به همکاری بخش صنعت برشمرد و تاکید کرد: بدون همکاری دیگر بخش‌ها، صرف نظرکردن از اعمال خاموشی بخش خانگی میسر نیست که این مساله نیازمند همکاری بین‌بخشی با نظارت مدیریت ارشد استان است.

موسوی زاده با اشاره به مشخص بودن میزان تولید برق در کشور گفت: برای هر استانی میزان مصرف مجازی تعیین می شود که روزانه برای نرسیدن میزان کل مصرف به میزان تولید، ناچار به مدیریت بار از سوی شرکت توزیع برق هستیم.

وی با اشاره به برخی نارضایتی‌ها در زمینه قطع چندباره و بیش از نوبت های اعلام شده در هفته های اخیر، افزود: شبکه توزیع در شرایط حساس کمبود برق در هفته های اخیر گاهی به صورت لحظه‌ای و طی تصمیمات روزانه و آنی مدیریت شد و اگر این مساله اعمال نمی‌شد، امکان از دست رفتن کل شبکه وجود داشت که خسارت سنگینی برای همه بخش ها به همراه داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به اینکه در برخی روزها نیز میزان برق مصرفی کمتر از میزان پیش بینی شده بود و برق مناطق مختلف طبق جدول های اعلام شده قطع نشد، گفت: مبنای اعمال خاموشی حفظ فاصله منحنی مصرف از خط تولید است و اگر مصرف کمتر از میزان پیش بینی باشد، خاموشی اعمال نمی شود.

افزایش مصرف و کمبود تولید دو عامل مشکل برق کشور

موسوی زاده با اشاره به افزایش ۲ تا پنج درصدی سالانه برق در کشور گفت: امسال به دلیل گرمای زودرس و وجود دستگاه های غیرمجاز استخراج رمزارز مصرف برق تا حدود ۱۰ درصد افزایش یافت و توزیع برق کشور ناچار به اعمال مدیریت بار برای حفظ شبکه شد.

وی کمبود بارندگی و کاهش توان نیروگاه های برقابی را دیگر دلیل کمبود تولید برق در کشور برشمرد و گفت: نیروگاه های حرارتی نیز طبق برنامه ریزی در مرحله بازآماده‌سازی(اورهال) بودند در حالیکه مصرف برق در کشور به شکل غیرمنتظره ای از خرداد افزایش یافت.

۷۶.۱۹ درصد مشترکان استان سمنان مربوط به تعرفه خانگی، ۵.۹۹ درصد عمومی، ۱.۷۵ درصد کشاورزی ، ۱.۴۲ درصد صنعتی ، ۱۴درصد تجاری و بقیه هم مربوط به بخش ۰.۵۹ درصد روشنایی معابر است.

حدود ۴۰۰ هزار مشترک برق از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بهره‌مند هستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار