رئیس سازمان امور عشایری کشور:
رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: عشایر استان سمنان در بخش تامین علوفه ، تولید لبنیات و صنایع دستی تسهیلات می گیرند و جرایم تسهیلات گذشته نیز برای آنها بخشیده می شود.
کد خبر: ۹۷۷۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷ 09 July 2021

 

 

به گزارش تابناک سمنان رئیس سازمان امور عشایری کشور به همراه نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی از پنج نقطه ییلاقی عشایر نشین در ارتفاعات رامه آرادان و لزوره بازدید کردند.

رئیس سازمان امور عشایری کشور در جمع عشایر آرادانی مشکلات مرمت و باز سازی راه‌های عشایری - آب رسانی ثابت و سیار به ارتفاعات ییلاقی آرادان ، اختصاص پنل‌های خورشیدی و اختصاص تسهیلات کم بهره را بررسی کرد.

شاپور علایی مقدم گفت: مرمت و بازسازی راه‌های عشایری آرادان به طول ۲۵۰ کیلومتر تایید شد و از محل منابع بودجه و احکام دائمی نیز ۱۲ میلیارد تومان برای تامین علوفه به عشایری استان سمنان اختصاص پیدا کند.

رئیس سازمان امور عشایری کشور افزود: تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریال کم بهره و با ضمانت‌های زنجیره‌ای و بازپرداخت ۵ ساله و تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی تولید صنایع دستی و لبنیات برای زنان عشایری هم به استان سمنان اختصاص یافته است.

علایی مقدم تاکید کرد: فرصت بازپرداخت تسهیلات بانکی گذشته عشایر هم به دلیل خشکسالی اخیر به مدت یک سال تمدید و جرائم نیز بخشیده خواهد شد.

علایی مقدم از برنامه ریزی برای تحویل ۵۰۰ پنل خورشیدی با یارانه ۹۰ درصد برای رفاه حال عشایر استان سمنان خبر داد و گفت: ۱۰ هزار تن جو و علوفه مورد نیاز برای عشایر استان سمنان تخصیص داده شده است که باید به صورت کامل میان عشایر توزیع شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار