بررسی وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران در اروپا
با جابجایی های غیرمنتظره دو سنگربان تیم ملی، حالا بررسی وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران برای فصل بعد نیز می تواند جالب توجه باشد.
کد خبر: ۹۷۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸ 09 July 2021

به گزارش تابناک سمنان دو سنگربان تیم ملی فوتبال در فاصله کمتر از 24 ساعت، از تیم های خود جدا شدند تا فصل بعد را در لیگ های جدیدی توپ بزنند. علیرضا بیرانوند که نتوانست درخشش زمان حضورش در پرسپولیس و تیم ملی را در انتورپ تکرار کند، با قراردادی قرضی راهی بواویشتا پرتغال شد تا زیر نظر جسوالدو فریرا سرمربی سابق تیم السد قطر در لیگ پرتغال بازی کند.


انتقال دوم نیز ظهر امروز صورت گرفت. جایی که امیر عابدزاده دروازه بان موفق فصل گذشته ماریتیمو، راهی دسته دو اسپانیا شد. امروز باشگاه پونفرادینا که در لالیگای دو حضور دارد و فصل گذشته در رتبه هفتم قرار گرفته است، خبر توافق خود با دروازه‌بان ایرانی سابق تیم فوتبال ماریتیمو را منتشر کرد تا بیرانوند و عابدزاده در فاصله چند ساعت، تیم های جدیدشان را انتخاب کنند.


با این انتقال‌ها، اکنون سوالات پیرامون سایر بازیکنان لژیونر تیم ملی نیز مطرح می شود. بازیکنانی که علاقه مندان به فوتبال مشتاق هستند تا از آینده فوتبالی آنها در فصل بعد مطلع شوند و باید دید چه سرنوشتی در انتظار آنها خواهد بود.

* سردار آزمون؛ وضعیت همچنان نامشخص
سردار آزمون مهاجم ایرانی زنیت سن پترزبورگ که تنها یک سال از قرارداد او با این باشگاه روسی باقی مانده، همچنان آینده نامشخصی دارد. رسانه های اروپایی از باشگاه های زیادی به عنوان تیم های خواهان این مهاجم ایرانی نام برده اند. چندی پیش روزنامه معتبر گاتزتا دلو اسپورت مدعی شد میلان قصد به خدمت گیری آزمون را دارد. از رم و لاتزیو نیز به عنوان تیم های خواهان سردار نام برده شد. به هر شکل این بازیکن ایرانی قراردادش را با زنیت تمدید نکرده و این باشگاه روسی چنانچه می خواهد در فصل بعد مهاجم ایرانی خود را رایگان از دست ندهد، یا باید در این تابستان او را به بهترین پیشنهاد بفروشد یا اینکه قرارداد او را تمدید کند.

 

 

 

 

* طارمی و یک فصل دیگر در پورتو
از باشگاه تاتنهام به عنوان تیم خواهان مهدی طارمی نام برده شد. مهاجم بوشهری پورتو فصل بسیار خوبی را در پرتغال و فوتبال اروپا سپری کرد و حتی بهترین گل لیگ قهرمانان 2021 را به ثمر رساند. درخشش او در لباس آبی های بندرنشین، باعث شد تا نگاه مدیران تاتنهام به سمت او جلب شود ولی همانطور که مشخص بود، پورتو قصد از دست دادن مهره اصلی خط حمله خود را ندارد و به همین دلیل سنگ بزرگ 40 میلیون یورویی را جلوی پای تیم های خواهان طارمی قرار داد. چیزی که مشخص است، پس از جدایی موسی مارگا از پورتو، سران اژدها قصد ندارند دیگر مهاجم تیمشان را نیز از دست بدهند و طارمی فصل بعد را در پورتو خواهد ماند.

 

 

 

 

* اعلام قرارداد جدید حسینی، طی روزهای آتی
کار قرارداد مجید حسینی با باشگاه کایسری اسپور نهایی شده و این مدافع ایرانی فصل بعد را نیز در سوپرلیگ ترکیه توپ خواهد زد. او بر سر تمدید قرارداد با ترابزون اسپور به توافق نرسید و قید حضور در لیگ اروپا را نیز زد تا به تیمی بپیوندد که فصل گذشته را تنها به دلیل یک امتیاز بیشتر نسبت به ارزروم اسپور، از سقوط نجات یافت و در سوپرلیگ ماند. حسینی که قصد دارد در سال جام جهانی راهی تیمی شود که فرصت بیشتری برای بازی داشته باشد، کایسری اسپور را انتخاب کرد تا همچنان در فوتبال اروپا توپ بزند.

 

 

 

 

* امید به درخشش علیپور در فصل جدید
با وجود جدایی امیر عابدزاده از ماریتیمو، اما دیگر بازیکن ایرانی این تیم جایی نخواهد رفت. علیپور که در فصل گذشته زیاد به کار گرفته نمی شد، در هفته های پایانی در ترکیب تیمش به میدان رفت و گل های حساس او باعث شد تا ماریتیمو از سقوط به دسته پایین تر نجات پیدا کند. مهاجم ایرانی ماریتیمو قصد دارد از تجربه فصل نخست حضورش در لیگ پرتغال استفاده کرده و با لباس این تیم موفقیت دوران حضورش در پرسپولیس را تکرار کند و به پیراهن تیم ملی برسد.

 

 

 

 

* کاوه رضایی؛ همه چیز به بروژ بستگی دارد
کاوه رضایی که پس از درخشش در لباس شارلوا توانست نظر مثبت مدیران کلوب بروژ بلژیک را به خودش جلب کند، راهی این تیم شد ولی نتوانست عملکرد خوبی در لباس این تیم داشته باشد و دوباره به شارلوا قرض داده شد. او فصل گذشته ژوپیتر لیگ را فوق العاده آغاز کرد اما سپس دچار مصدومیت شد و با بدشانسی نتوانست درخشش ابتدای فصل را تکرار کند و شارلوایی که صدرنشین لیگ بود، همزمان با کاوه دچار افت شد و حتی اگر چند هفته دیگر لیگ ادامه داشت، به کاندیدای سقوط تبدیل می شد. کاوه اکنون تحت قرارداد کلوب بروژ است و شارلوا نیز قرارداد او را دائمی نکرده است. رضایی آینده نامشخصی دارد و شاید یک فصل دیگر به صورت قرضی راهی شارلوا شود.

 

 

 

 

* عزت اللهی، شاید انتقالی غیر قابل پیش بینی
عزت اللهی که در ابتدای فصل انتقالی دور از ذهن به لیگ دانمارک را تجربه کرد، فصل درخشانی را با وایله گذراند و 31 بازی در فصل انجام داد و چهار گل نیز به ثمر رساند و یک پاس گل را هم به نام خود ثبت کرد. هافبک دفاعی تیم ملی راهی دانمارک شده تا در تمرینات پیش فصل وایله بولدکلاب شرکت کند و پس از آن مشخص خواهد شد که آیا پیشنهاد اروپایی نیز برای این بازیکن خواهد آمد یا خیر؟ او 2 سال دیگر با تیم دانمارکی قرارداد دارد.

 

 

 

 

* بازگشت احتمالی جهانبخش به هلند
چند روز پیش بود که مجله «Voetbal International» هلند از باشگاه فاینورد به عنوان مقصد احتمالی علیرضا جهانبخش نام برد. این مجله اعلام کرد فاینورد یک وینگر راست، یک دفاع میانی و شاید یک هافبک بگیرد که نام علیرضا جهانبخش بازیکن ایرانی هم در جمع گزینه‌های فاینورد قرار دارد. جهانبخش پیش از این در تیم‌های نایمخن و آلکمار هلند بازی کرده بود و سابقه درخشانی در لیگ هلند دارد. به هر حال علیرضا نتوانست درخشش خود با لباس آلکمار را در لیگ جزیره تکرار کند و ممکن است دوباره به اردیویژه برگردد.

 

 

 

 

* قدوس و یک فصل حضور در لیگ جزیره
سامان قدوس که موفق شد به همراه برنتفورد راهی لیگ برتر شود، تا سال 2023 با این تیم قرارداد دارد. او فصل پر نوسانی را پشت سر گذاشت و در مقاطعی از چمپیونشیپ به عنوان بازیکن اصلی و اغلب یار ذخیره برای تیمش به میدان رفت، به نظر می رسد او حداقل یک فصل دیگر را با این تیم خواهد ماند.

 

 

 

 

* صیادمنش تا زمستان در اوکراین
اللهیار صیادمنش که اکنون تحت قرارداد فنرباغچه ترکیه قرار دارد، تا زمستان باید در زوریا لوهانسک بماند. تا آن زمان، همه چیز بستگی به زوریا دارد که آیا قرارداد مهاجم ایرانی خود را تمدید می کند یا خیر. ترکیه ای ها برای او 3 و نیم میلیون یورو می خواهند. از سوی دیگر، گفته می شود دو باشگاه اندرلخت و کلوب بروژ بلژیک به جذب او علاقه مند هستند. تکلیف اللهیار نه در این تابستان بلکه در زمستان پیش رو مشخص خواهد شد.

 

 

 

 

* فرانسه، مقصد احتمالی قلی زاده
وینگر ایرانی شارلوا فصل بسیار خوبی را در این تیم سپری کرد. قلی زاده که یکی از مهره های اصلی و تأثیرگذار دراگان اسکوچیچ در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی بود، در فصل گذشته 37 بازی برای شارلوا انجام داد که موفق شد 8 بار گل بزند و 7 پاس گل نیز داد. چند هفته پیش از باشگاه نانت فرانسه به عنوان مشتری جدی قلی زاده یاد می شد. او تا سال 2024 با شارلوا قرارداد دارد.

 

 

 

 

* انصاریفرد رکن اصلی پروژه میلوژویچ
مهاجم 31 ساله تیم ملی، 2 سال دیگر با آ.ا.ک آتن قرارداد دارد. سرمربی آنها تغییر کرده و ولادان میلوژویچ سرمربی صربستانی و سابق الاهلی عربستان، هدایت این تیم یونانی را برعهده گرفته است. کریم در اردوی پیش فصل، بازیکن ثابت تمام بازی های آ.ا.ک آتن بود و اینگونه به نظر می رسد او عضو ثابت ترکیب میلوژویچ خواهد بود. او فصل بعد را در یونان ادامه خواهد داد.

 

 

 

 

* صادق محرمی و قرارداد طولانی مدت با دینامو
مدافع راست تیم ملی تا سال 2025 با دیناموزاگرب قرارداد دارد. این تیم که نخستین اردوی آماده سازی خود برای فصل جدید را در اسلوونی به پایان رساند، به فکر حضور قدرتمند در فصل بعدی خواهد بود. محرمی نیز به همراه دینامو در لیگ کرواسی خواهد بود.

 

 

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار