دفاع محمد موسوی از مصاحبه تند هم‌تیمی و رفیقش
محمد موسوی با ابراز ناراحتی از اینکه فرهاد قائمی خط‌خورده است معتقد است این تصمیمات در شأن بازیکنی مثل فرهاد قائمی نبود.
کد خبر: ۹۷۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸ 06 July 2021

به گزارش تابناک سمنان پس از بازگشت تیم ملی ازرقابت های لیگ ملت ها در ایتالیا، فدراسیون والیبال ایران در اقدامی بابت ضعف مفرط تیم ملی در بخش دریافت، تصمیم گرفت از فرهاد قائمی که سال گذشته از تیم ملی خداحافظی کرده بود مجددا دعوت به عمل بیاورد تا او به عنوان یک دریافت‌کننده ماهر، مشکلات تیم ملی را در این مبحث بسیار مهم و حیاتی به حداقل برساند.


 این دعوت با پاسخ مثبت قائمی همراه شد و او پس از پشت سر گذاشتن معاینات پزشکی در تیم ملی مجددا باانگیزه بسیار زیاد حاضر شد. اما در یک اقدام عجیب بدون اینکه تمرینی با حضور او برگزار شود، او را از تیم ملی خط زدند که این مسئله با عصبانیت شدید قائمی همراه شد.

 


در همین ارتباط با محمد موسوی، هم‌بازی و دوستش که در همه این سال ها در کنار هم برای والیبال و ورزش ایران افتخارآفرینی کردند گفت‌وگویی را انجام دادیم که در ادامه آن را می‌خوانیم:

 
*محمد موسوی سلام، بدون پرداختن به هیچ مقدمه‌ای می‌خواهیم نظر تو را به عنوان یکی از بازیکنان با تجربه حال حاضر تیم ملی در خصوص دعوت و در ادامه خط خوردن فرهاد قائمی بدانیم:

 

موسوی: به‌هرحال اول این را بگویم که می‌دانم با توجه به این موضوع که مطبوعات و رسانه های گروهی هر کدام به نوبه‌ای به این مسئله‌ می‌پردازند من هر موضعی بگیرم و صحبتی کنم ممکن است ایجاد حاشیه کند. اما به نظر من هیچ شکی وجود ندارد که این کار اشتباهی بود که فرهاد را یک روزه و بدون اینکه حتی یک جلسه باهم تمرین کنیم خط بزنند. ما اصلا تمرینی باهم نداشتیم که ببینند فرهاد آماده هست یا اینکه آماده نیست و در واقع تصمیم بسیار بدی بود که ایکاش هرگز چنین ماجرایی پیش نمی‌آمد.
اگر می‌خواستند به این صورت عمل کنند، اصلا نباید از همان ابتدا از فرهاد دعوت به عمل می‌کردند، چراکه او پیش از این تصمیم خودش را برای خداحافظی گرفته بود، اما با توجه به اینکه همواره احساس مسئولیت زیادی در قبال تیم ملی دارد حاضر شد به اردو بیاید.

 

 

*خود فرهاد می‌گفت که اصلا من را هیچ‌کسی ندید.


موسوی: اصلا فرهاد قائمی که دیدن ندارد. والیبال فرهاد در تمام این سال ها به شکلی بوده که مکمل بازیکنان حاضر در زمین به شمار می‌آمده و اینکه او از لحاظ بدنی آن میزان از آمادگی را داشته باشد یا نداشته باشد در نوع والیبال او تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند. همانطور که گفتم او یک بازیکن مکمل است و به این خاطر که در تورنمنت قبلی ما در بحث دریافت تا حدی با مشکل روبرو بودیم قرار شد او بیاید و کیفیت تیم را در بحث دریافت ارتقاء دهد، اما خب متاسفانه بدون حتی یک جلسه تمرین این تصمیم گرفته شد و درکل من معتقدم در حق این بازیکن اجحاف شد.

 

 

*صحبت‌های او را حتما خواندی و به نظر می‌رسید او از این ماجرا خیلی ناراحت و عصبانی شده است.

 

موسوی: خب مسلما صحبت‌هایی را که او مطرح کرده از روی عصبانیت بوده و من هم اگر جای فرهاد بودم شاید این حرف‌ها را می‌زدم و در عین حال به او حق می‌دهم که عصبانی باشد. فراموش نکنیم که فرهاد قائمی در تمام موفقیت‌های والیبال ایران در طی این چند سال اخیر حضوری موثر داشته و جزو 6 نفر اصلی بوده است. هر وقت نیاز بوده با دل‌وجان بازی کرده و هر وقت هم تصمیم بر بازی نکردن او گرفته‌شده، بدون هیچ حاشیه‌ای تمکین کرده است و در مجموع او بازیکن بزرگی است که به نظر من به او بی‌احترامی شد.

 

ولی قطعا با توجه به شناختی که از او دارم می دانم که هیچ‌چیزی در دلش نیست و این حرف‌ها را در شرایط ناراحتی به زبان آورده که شاید هم یک سری از آن صحبت‌ها درست باشد و یک سری از آن چندان درست نباشد ولی کلا او هم از نظر اخلاقی و هم از لحاظ فنی در طی این چند سال اخیر بی نظیر بوده و این آوردن و خط زدن با هیچ متر و معیاری در شأن او نبود.

 

 

* فرهاد بیشتر ناراحتی‌اش از این بود که این تصمیم آلکنو نبوده و این سرمربی اصلا او را ندیده است.


موسوی: کاملا درست می‌گوید. ما اصلا در این فاصله زمانی که فرهاد حضور داشت اصلا تمرین 6 به 6 والیبال نکردیم. ما در این مدت یک جلسه وزنه زدیم که آلکنو حضور نداشت و در جلسه بعدازظهر که آلکنو آمد، چون حدود 9 روز بود که تمرین والیبال نداشتیم، یک سری تمرینات تکنیکی در حد پاس برگشتی و دریافت و تمرینات سبکی را برای روز بعد که بچه ها آماده شوند انجام دادیم و اصلا تمرینی انجام نشد که آلکنو ببیند فرهاد آماده است یا خیر.

 

 

*ایا او دچار مصدومیت خاصی نبود.


موسوی: والله آن تمرینی که ما باهم انجام دادیم او هم اسپک زد و هم سرویس زد و هم دریافت کرد و هیچ مشکل خاصی نداشت.

 

 

*آیا صحبت خاصی باقی‌مانده که بخواهی آن را بگویی؟


موسوی: فقط می‌خواهم بگویم فرهاد بازیکن بسیار بزرگی است و این ماجرا باعث شد تا به او بی‌احترامی شود، اما جایگاه فرهاد قائمی در والیبال ایران محفوظ است و او همچنان برای ما و همچنین والیبال ایران از ارزش بسیار زیادی برخوردار است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار